כניסה
הרשמה לניוזלטר

בנאום שנשא בישיבה של מפלגת הבעת' בסוריה טען בשאר אל-אסד כי השואה עברה פוליטיזציה, שארה"ב היא זו שתמכה בעליית הנאצים בגרמניה, ושהיהודים שעלו לארץ הם צאצאי הכוזרים ואינם קשורים לבני ישראל

דורון פסקין | 21 בדצמבר 2023 | חדשות | 1 דק׳

נשיא סוריה: אין ראייה להשמדת שישה מיליון יהודים בשואה

נשיא סוריה בשאר אל-אסד, אמר ביום שני (18 בדצמבר) כי אין ראיות שהנאצים השמידו שישה מיליון יהודים במהלך מלחמת העולם השנייה, וכי היהודים "שהגיעו לפלסטין" אחרי המלחמה הם מומרים פגאניים מהכוזרים, ולא בני ישראל. את הדברים אמר במהלך נאום ארוך של 40 דקות שנשא בישיבת הוועד המרכזי של מפלגת הבעת' השלטת בסוריה. הנאום פורסם בסוכנות הידיעות הערבית הסורית.

"אין ראיות ששישה מיליון יהודים נהרגו [בשואה]", אמר הנשיא הסורי. "אולי היו שואות, אף אחד לא מכחיש את זה. נכון, היו מחנות ריכוז, אבל מה שמעיד על כך שזה נושא פוליטי, ולא נושא הומניטרי ולא אמיתי, זה כיצד אנחנו מדברים על ששת המיליונים האלה, ולא על 26 מיליון הסובייטים שנהרגו במלחמה ההיא? האם ששת המיליונים האלה יקרים יותר? אותם מעשים היו בכל מקום. לא הייתה שיטת עינויים או הרג ספציפית ליהודים. הנאצים השתמשו באותה שיטה בכל מקום. עם זאת, הנושא הזה עבר פוליטיזציה כדי לזייף את האמת, ובהמשך להתכונן להעברת היהודים מאירופה לאזורים אחרים, או [ליתר דיוק] לפלסטין".

עוד טען אל-אסד שארה"ב היא זו שתמכה בעליית הנאצים בגרמניה בין מלחמות העולם: "רובנו לא יודעים שעליית הנאציזם בין שתי מלחמות העולם התרחשה עם תמיכה אמריקנית. השאלה המטרידה את כולם היא: 'איך זה שלמרות הקריסה הגרמנית (אחרי מלחמת העולם הראשונה) והמגבלות (שהוטלו על גרמניה לאחר מלחמת העולם הראשונה) על ידי האירופים, הותר לנאציזם לקום ולבנות צבא?' זה נעשה עם תמיכה אמריקנית, כסף, הלוואות והשקעות".

נשיא סוריה בשאר אל-אסד, 16 ביולי 2023 | צילום: LOUAI BESHARA/AFP via Getty Images

שתפו: