כניסה
הרשמה לניוזלטר

הצעת החוק מהווה תיקון לחוק שעבר בכנסת ה-24 במסגרתו ניתן מימון שכר לימוד בהיקף של 75%. כעת יינתן מימון מלא של שכר לימוד שנתי לחיילים זכאים

דורון פסקין | 20 בדצמבר 2023 | חדשות | 1 דק׳

אושר סופית: המדינה תממן שכר לימוד ללוחמים

מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק קליטת חיילים משוחררים (תיקון מס' 25), התשפ"ד-2023 שיזמו חברי הכנסת אופיר כץ, אלי דלל, שרון ניר, מיכאל ביטון, יבגני סובה ויוליה מלינובסקי. בסך הכול, 17 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים. החוק הונח לראשונה לדיון במליאה בדצמבר שבשנה שעברה.

מדובר בתיקון לחוק שעבר בכנסת ה-24 וזכה לכינוי "ממדים ללימודים", במסגרתו ניתן מימון שכר לימוד בהיקף של 75% לחיילים זכאים. כעת הוצע לתקן את חוק קליטת חיילים משוחררים כך שיינתן מימון מלא של שכר לימוד שנתי לחיילים זכאים. כמו כן, מוצע להאריך את פרק הזמן למימוש הזכאות לחמש שנים שלאחר תום השנה שבה חייל השתחרר משירות סדיר, ולעניין חייל ששירת שירות נוסף – לא תובא תקופת השירות הנוסף במניין חמש השנים לזכאות, ובלבד שהחל את לימודיו בתוך שבע שנים מתום השנה שבה השתחרר.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "לאחר הדיון הער אשר התקיים בנושא מימון שכר לימוד ללוחמים בכנסת ה-24, במסגרתו עבר חוק קליטת חיילים משוחררים, התיקון המוצע מבקש להוסיף להטבות הניתנות לחיילים משוחררים, הטבה של השתתפות מלאה במימון שכר לימוד ללוחמים במוסדות להשכלה גבוהה, בכפוף לעמידה בתנאים המזכים. תיקון זה יסייע ללוחמים המשוחררים משירות צבאי בהתמודדות עם עומס ההתחייבויות המוטלות עליהם, על ידי הקצאת משאבים למימון שכר לימוד מלא במוסדות השכלה גבוהה. באופן הזה יגבר בטחונו הכלכלי של החייל המשוחרר, יתחזק מעמדו החברתי ותרומתו היצרנית לחברה הישראלית תגבר אף היא".

צילום: דובר צה"ל

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: