כניסה
הרשמה לניוזלטר

מספר תביעות שהוגשו לבית המשפט העליון מעלות את השאלה כיצד להכריע בין זכותם של אינדיבידואלים להתבטא בצורה חופשית באינטרנט, לבין זכותן של הרשתות החברתיות לקבל החלטות צנזורה או “עריכת תוכן”

יובל גומא | 18 בדצמבר 2023 | חדשות | 6 דק׳

בית המשפט העליון של ארה”ב יידרש לקבוע בקרוב את גבולות חופש הביטוי באינטרנט

בית המשפט העליון של ארה''ב ידון בחודשים הקרובים במספר תביעות הקשורות בהגבלת תוכן ברשתות החברתיות, דיון שעשויות להיות לו השפעות על ארה''ב כולה. על כף המאזניים מונחות שתי זכויות שונות, המוגנות על ידי התיקון הראשון לחוקת ארה"ב: מצד אחד זכותם של אזרחים אמריקנים להתבטא באופן חופשי, ומצד שני זכותן של הרשתות החברתיות לקבל החלטות עריכת תוכן בפלטפורמות שבבעלותן הפרטית. נושא העומד במרכזה של מחלוקת ציבורית, כאשר רפובליקנים ושמרנים התקוממו בין היתר נגד חסימת חשבון הטוויטר של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ והשתקת דעות לגבי מקורו של וירוס הקורונה, ואילו דמוקרטים וליברלים טוענים שהרשתות החברתיות אינן עושות מספיק כדי לשרש דיבורי שנאה ומיסאינפורמציה.

אחד הדיונים הצפויים יעסוק בחוק של מדינת פלורידה האוסר על הסרת חשבון ברשתות החברתיות של מועמד פוליטי – עבירה הגוררת קנס של 250,000 דולר ליום. החוק גם משית הגבלות על ביטול חשבונות של משתמשים ככלל, ודורש יישום עקבי של הכללים המסדירים הגבלת תוכן. NetChoice, קואליציה של איגודים מקצועיים המייצגים חברות מדיה חברתית ועסקים בתחום המסחר האלקטרוני, מערערת כעת על החוק.

מושל פלורידה הרפובליקני, רון דה-סנטיס, אמר ב-2021 כאשר חתם על החוק כי החוק מבטיח לתושבי פלורידה "הגנה מפני האליטות של עמק הסיליקון". עוד אמר כי "רבים במדינתנו חוו צנזורה והתנהגות רודנית אחרת בקובה ובוונצואלה. אם הצֶנְזוֹרים של חברות הביג-טק יאכפו חוקים באופן לא עקבי לטובת האידיאולוגיה השלטת של עמק הסיליקון, הם יישאו כעת באחריות".

איור: The Epoch Times, Shutterstock, Unsplash

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
להיכנס לראש של שליט איראן – התוכנית של ח’אמנאי

איל לוינטר, מאיה מזרחי

ספר שפרסם המנהיג העליון של איראן מפרט את תוכניתו לגבי ישראל

פרשנות: אף על פי שרוב המרוקאים תומכים בפלסטינים, שיתוף הפעולה הצבאי עם ישראל ילך ויתחזק

איל לוינטר

מרוקו מנהלת מירוץ חימוש מול אלג'יריה, בו ישראל משחקת תפקיד חשוב

פרשנות: מולדובה תנסה להתקרב לאיחוד האירופי, בעוד פוטין ינסה לחתור תחתה

איל לוינטר

באוקטובר ייערך במולדובה משאל עם על תיקונים לחוקה שיאשרו את הרצון המולדובי להצטרף לאיחוד האירופי. זאת במקביל לבחירות לנשיאות - תחתן תנסה האופוזיציה לחתור

פרשנות: מדוע גוברים הסיכויים שטהרן תאיץ בהמשך את תוכנית הגרעין שלה

איל לוינטר

מתקפת הטילים והכטב”מים האיראנית נגד ישראל יצרה שתי אדוות שעשויות להוביל בסופו של דבר להאצת תוכנית הגרעין, בהנחה שמדיניות הממשל האמריקני תישאר ללא שינוי

פרשנות: לאן מתקדמת מלחמת הצללים בין ישראל לאיראן

יוני בן מנחם

הסלמה צבאית בין איראן לישראל היא רק עניין של זמן

שתפו: