כניסה
הרשמה לניוזלטר

מוסא אבו מרזוק: "אנו מבקשים להיות חלק מאש"ף ולכבד את התחייבויותיו"

דורון פסקין | 14 בדצמבר 2023 | חדשות | 2 דק׳

בניגוד להתבטאויות עבר: בכיר חמאס רומז על אפשרות להכרה בישראל

בכיר הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, רמז שארגון הטרור יהיה מוכן להכיר בישראל כצעד לקראת סיום הפילוג הפנים פלסטיני. בראיון שערך אתו אתר החדשות האמריקני אל-מוניטור בלשכתו בדוחא, בירת קטאר, ביום שני השבוע, אמר אבו מרזוק: "אתה צריך ללכת בעקבות העמדה הרשמית", והסביר: "העמדה הרשמית היא שאש"ף הכיר במדינת ישראל".

אש"ף, קבוצת הגג המוכרת הבינלאומית של רוב הפלגים הפלסטיניים, למעט חמאס והג'יהאד האסלאמי, הכיר רשמית ב-1993 בזכותה של ישראל להתקיים, והתנער מהטרור כחלק מהסכמי אוסלו. בתמורה, ישראל הכירה באש"ף כנציג העם הפלסטיני. בהקשר זה אמר אבו מרזוק: "אנו מבקשים להיות חלק מאש"ף ולכבד את התחייבויותיו", והוסיף כי "חמאס עדיין שואף להקים מדינה פלסטינית בגבולות 1967", וכי "הישראלים לא צריכים להשיג את זכויותיהם על חשבון אחרים". באשר לפתרון ברצועת עזה, אמר: "הבחירות יקבעו מי ינהל את רצועת עזה".

בתשובה לשאלה האם התקפת חמאס על אזרחים ולקיחת מאות בני ערובה אזרחים במהלך ה-7 באוקטובר מהוות טרור, השיב אבו מרזוק כי ארגונו אינו תוקף אזרחים, וכי ילדים, מבוגרים וזרים "נלקחו לשבי בטעות". הוא גם הכחיש את הדיווחים מישראל לפיהם מחבלי חמאס אנסו נשים.

בכיר הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק | צילום מסך מיוטיוב

שתפו: