כניסה
הרשמה לניוזלטר

ביידן התייחס לדיווח בוולסטריט ג'ורנל על הזרמת מי ים למנהרות, ודיבר גם על ההכרח להגן על חיי אזרחים פלסטינים

דורון פסקין | 13 בדצמבר 2023 | חדשות | 1 דק׳

הנשיא ביידן בנושא הצפת המנהרות בעזה: ככל הנראה מדובר במנהרות ללא חטופים

עיתון הוולסטריט ג'ורנל דיווח אתמול (שלישי) כי "גורמים אמריקנים רשמיים שעודכנו לגבי הפעילות הצבאית הישראלית" אמרו שישראל החלה לאחרונה לשאוב מי ים כדי להזרימם למנהרות התת קרקעיות המשמשות את חמאס. לפי הדיווח תהליך ההצפה של המנהרות אמור להימשך שבועות. מאוחר יותר פרסמה רשת החדשות האמריקנית ABC דיווח דומה ולפיו הזרמת המים מוגבלת מכיוון שישראל בוחנת את יעילות האסטרטגיה הזו.

בתגובה לשאלה אודות הדיווחים בנושא, נמנע נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מלענות ישירות, והשיב קצרות: "בקשר להצפה של המנהרות. אני לא בעניין, ובכן. ישנן טענות שאין בני ערובה באף אחת מהמנהרות האלה (לגביהם מדווח שהן מוצפות). אבל אני לא יודע את זה למען האמת".

הנשיא ביידן ענה לשאלות עיתונאים בעת שקיבל בבית הלבן את נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי. הוא המשיך והדגיש את מעמדה של ישראל כ"מדינה עצמאית" אך ציין את ההכרח להגן על חיי אזרחים ברצועת עזה, וטען שפעולות חמאס לא יכולות להצדיק פגעיה באזרחים פלסטינים. "היו לי שיחות עם ביבי נתניהו ואני רוצה לוודא שאנחנו לא שוכחים מה אנחנו עושים פה. חייבים לתמוך בישראל כי היא מדינה עצמאית. הברוטליות, חוסר האנושיות, הדרך בה חמאס התייחס לישראלים, כלומר, אונס, שריפה ועריפת ראשים - אי אפשר להשוות את זה לשום דבר אחר שראיתי מאז שאני פה ואני כאן כבר זמן ממושך", הצהיר הנשיא.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, 12 בדצמבר, 2023 | צילום: Chip Somodevilla/Getty Images

שתפו: