כניסה
הרשמה לניוזלטר

לא ברור עדיין האם האיחוד האירופי ירצה או יוכל להטיל מגבלות, שכן מדינות כמו אוסטריה, צ'כיה והונגריה הן בעלות ברית איתנות של ישראל

קרן זריהן | 11 בדצמבר 2023 | חדשות | 2 דק׳

דיווח: שרי החוץ של האיחוד האירופי אמורים לדון היום בהגבלות על "מתנחלים הנוהגים באלימות" ורוצים להיכנס לאיחוד האירופי

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי שרי החוץ של 27 מדינות האיחוד האירופי צפויים לדון היום (שני) בבריסל בצעדים אפשריים בתגובה למלחמה בין ישראל לחמאס. בכירים באיחוד האירופי טוענים שהדיפת הפלישה של רוסיה לאוקראינה נותרה בראש סדר העדיפויות שלהם, אולם מלחמת ישראל-חמאס מאלצת את הגוש להתמקד גם במזרח התיכון ולנסות להגיע להסכמות בנוגע אליו, נכתב בדיווח. השרים ינסו להגיע להסכמות בהסתמך על נייר דיון מהשירות הדיפלומטי של האיחוד האירופי (EEAS – המנהל את מדיניות החוץ והביטחון של האיחוד האירופי), המתווה מגוון רחב של צעדים אפשריים להמשך. על פי רויטרס, צעדים אלה כוללים סנקציות כספיות על חמאס, והגבלות על נסיעה למדינות האיחוד האירופי של מתנחלים הנוהגים באלימות נגד אוכלוסייה פלסטינית בגדה המערבית.

חמאס כבר רשום על ידי האיחוד האירופי כארגון טרור, כך שכל הכספים או הנכסים שיש לו באיחוד האירופי אמורים להיות מוקפאים. עם זאת, המסמך מציע לחזק את הסנקציות כלפי חמאס וקבוצות טרור אחרות. כמו כן, האיחוד האירופי הודיע ביום שישי (8 בדצמבר) כי הוא מוסיף לרשימת הטרור שלו את מוחמד דף, ראש גדודי עז א-דין אל-קסאם – הזרוע הצבאית של חמאס, וסגנו מרואן עיסא. לפיכך, הוקפאו כספיהם ונכסים פיננסיים אחרים שלהם במדינות החברות באיחוד האירופי.

על פי הדיווח, בכירים באיחוד האירופי, כמו ג'וזף בורל, ראש מדיניות החוץ וסגן הנשיא של EEAS, הביעו דאגה מאלימות מצד מתנחלים נגד פלסטינים בגדה המערבית. נייר הדיון מציע שתגובת האיחוד האירופי תכלול איסורים על האחראים לכך להיכנס למדינות האיחוד האירופי, וסנקציות נוספות על הפרת זכויות אדם.

דגלי גרמניה, צרפת והאיחוד האירופי בכניסה למפעל איירבוס בהמבורג, צפון גרמניה, 9 באוקטובר 2023 | צילום: AXEL HEIMKEN/AFP via Getty Images

שתפו: