כניסה
הרשמה לניוזלטר

ועדת הדרכים והאמצעים של בית הנבחרים האמריקני פרסמה מסמך המתעד את ההתכתבויות, וטענה כי זה קרה בדיוק בעת שסגן הנשיא ביידן ערך נסיעות בין-לאומיות, כגון לאוקראינה, דבר המחזק את טענות הרפובליקנים בדבר חשיבות חקירת מעורבותו של הנשיא בעסקי בנו

יובל גומא | 11 בדצמבר 2023 | חדשות | 3 דק׳

תיעוד חדש: ג'ו ביידן החליף עשרות אימיילים עם השותף העסקי של בנו, תוך שימוש בשמות בדויים, בעת שכיהן כסגן נשיא

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן החליף עשרות מיילים עם אריק שוורין (Eric Schwerin), שותפו העסקי הוותיק של בנו האנטר ביידן. כך מראה יומן דואר אלקטרוני שנחשף לאחרונה על ידי ועדת הדרכים והאמצעים של בית הנבחרים האמריקני, אשר מחזק את טענות הרפובליקנים לגבי החשיבות של חקירת מעורבותו של הנשיא בעסקי בנו.

המסמך מראה כי לפני שהתמנה לנשיא, התכתב ביידן עם שוורין באמצעות חשבון בשם בדוי. 54 מיילים הוחלפו בין שוורין לביידן בין התאריכים ה-6 בינואר 2014 ועד ה-2 בפברואר 2015, בתקופה בה כיהן כסגן נשיא בממשל אובאמה. מהמסמך שפורסם עולה כי הנשיא ביידן השתמש בשם בדוי ובכתובות דוא"ל שונות מחוץ לערוצים הרשמיים, כולל בכתובת שהכילה את השם ,@robinware456 וכי שוורין והנשיא ביידן כותבו לעוד מאות מיילים, מתוכם 38 שנשלחו מחשבונות דוא"ל של הבית הלבן.

יצויין כי כמה ארגונים מנסים להשיג בימים אלה את ההתכתבויות שביצע ביידן בשמות בדויים, בהם הקרן המשפטית הדרום-מזרחית. אחרי שהקרן לחצה על הארכיון הלאומי של ארה"ב לקבל את תכתובות הדוא"ל באמצעות הגשת בקשה במסגרת "חוק חופש המידע", איתר הארכיון תכתובות דוא"ל בסך של כ-82,000 עמודים שניהל ביידן תחת השמות הבדויים רובין וור, רוברט ל. פיטרס ו-JRB ווייר.

הנשיא ג'ו ביידן, 5 בדצמבר 2023 | Anna Moneymaker/Getty Images

שתפו: