כניסה
הרשמה לניוזלטר

“הרבה דברים שם בחוץ מסוכנים ואינפלציוניים. היו מוכנים”, אמר ג’יימי דיימון, מנכ”ל בנק ג’יי פי מורגן צ’ייס

דורון פסקין | 30 בנובמבר 2023 | חדשות | 1 דק׳

מנכ”ל הבנק הגדול ביותר בארה”ב מזהיר מפני עלייה באינפלציה וכניסה למיתון

ג'יימי דיימון, מנכ“ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, הבנק הגדול ביותר בארה"ב, פרסם אזהרה לוול סטריט ביום רביעי, לפיה האינפלציה עלולה להוסיף לעלות ולא ניתן לשלול את האפשרות למיתון. "הרבה דברים שם בחוץ מסוכנים ואינפלציוניים. היו מוכנים", אמר בפסגתDealBook  2023 של ניו יורק טיימס שנערכה אתמול בניו יורק. "הריבית עשויה לעלות וזה עלול להוביל למיתון", הוא הסביר.

ממשלות ברחבי העולם זקוקות ליותר כסף כיום, אמר דיימון, כדי לממן את הכלכלה הירוקה, לבנות מחדש את הכוח הצבאי שלהן ולטפל במשברי אנרגיה – וכל זה מעלה את האינפלציה. "אני זהיר לגבי הכלכלה", אמר. לדבריו, שוק העבודה האמריקני היה גמיש, אולם "האינפלציה פוגעת באנשים".

דיימון הדגיש כי ייתכן שזוהי התקופה המסוכנת ביותר שראה העולם מזה עשרות שנים, וכי למלחמות באוקראינה ובישראל עלולות להיות השפעות מרחיקות לכת על אספקת האנרגיה והמזון, הסחר והיחסים הגיאופוליטיים. לדבריו, הן עשויות אפילו להוביל ל"סחיטה גרעינית". מלבד שתי המלחמות הללו, הביע דיימון את דאגתו מפני הפצת נשק גרעיני, שינויי אקלים והסיכון למגיפה נוספת, שמהווים לדבריו סיכונים עצומים לאנושות.

ג'יימי דיימון, מנכ“ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, הבנק הגדול ביותר בארה"ב, 22 בספטמבר 2022 | צילום: SAUL LOEB/AFP via Getty Images

שתפו: