כניסה
הרשמה לניוזלטר

מאסק אמר את הדברים על רקע האשמות שתמך לכאורה באמירה אנטישמית, ועל רקע טענות נגד X שהחברה פרסמה לכאורה מודעות של חברות גדולות לצד תכנים פרו-נאציים

יובל גומא | 18 בנובמבר 2023 | חדשות | 2 דק׳

אילון מאסק: האמירה "מהנהר עד לים" מהווה קריאה לרצח עם ותוביל להשעיית החשבון

אילון מאסק, הבעלים של הרשת החברתית X (לשעבר טוויטר), פרסם הלילה (שבת) פוסט בו כתב כי מילים כגון "דקולוניזציה" ו"מהנהר עד לים" מהוות קריאה לרצח עם, ולפיכך מנוגדות לתנאי השימוש של הרשת ויובילו להשעיה ממנה. בהמשך פרסם מאסק הבהרה בה כתב כי "משמעותה של 'דקולוניזציה' היא בהכרח רצח עם של היהודים, ולפיכך הדבר אינו יכול להתקבל על דעתו של שום אדם סביר".

דבריו של מאסק מתפרסמים על רקע האשמות כלפיו וכלפי X שהועלו לאחרונה. שורת חברות גדולות הודיעו כי הן מפסיקות לפרסם ב-X, לאחר שתחקיר של חברת Media Matters for America האשים את הפלטפורמה בקידום תוכן פרו-נאצי לצד מודעות פרסומיות של חברות כגון אפל ו-IBM. "המודעות הפרסומיות מופיעות לצד תוכן פרו-היטלרי, תוכן שמכחיש שואה ונאו-נאצי", נכתב בתחקיר.

בהמשך פרסמה החברה רשימה של שמות החברות שהפסיקו לפרסם ב-X עקב פרסום התחקיר, ביניהן דיסני, Paramount, האחים וורנר ו-IBM. יוהנס בהרקה, דובר הנציבות האירופית, הצהיר כי הנציבות מצטרפת אף היא לשורת החברות שהקפיאו את הפרסום ב-X, לאחר שראתה "עלייה מדאיגה בדיסאינפורמציה ובדברי שטנה במספר רשתות חברתיות בשבועות האחרונים, ו-X היא בהחלט די יעילה בכך".

אילון מאסק, 1 בנובמבר 2023 | צילום: Leon Neal/Getty Images

שתפו: