כניסה
הרשמה לניוזלטר

גלי האנטישמיות המתגברים בעולם גורמים ליהודי התפוצות לבחון את האפשרות לקנות נכסים בארץ ולעשות עלייה. משה ולאה אפל, יהודים תושבי קנדה, אומרים: “מה יקרה אם מפגינים פרו-פלסטינים ילכו לבית ספר יהודי וינסו לרכז את כל הילדים? למשטרה כאן, לממשלה כאן, אין מושג איך להתמודד עם דבר כזה”

18 בנובמבר 2023 | חדשות | 5 דק׳

יובל גומא, צ'נדרה פיליפ

“קנדה אינה מקום בטוח ליהודים”: משפחות יהודיות ברחבי העולם מתכננות לעבור לישראל עקב עלייתה של האנטישמיות

"אני ומשפחתי הבנו שזה כבר לא מקום בטוח לגדל בו את משפחתנו", אומר משה אפל, יהודי תושב קנדה שמתכוון לעלות עם משפחתו לארץ בעוד כמה שבועות.

אפל קיבל את ההחלטה על רקע שני אירועי ירי על בתי ספר יהודיים במונטריאול בתוך שבוע אחד, לצד שני פיצוצים שגרמו נזק קל לבית כנסת ולמשרד השייכים לארגון הפדרציה היהודי CJA. הוא נולד בקנדה והתגורר במקומות שונים ברחבי המדינה, כולל במונטריאול, קולומביה הבריטית והפרובינציות האטלנטיות, ולדבריו ראה כיצד האנטישמיות גדלה בהדרגה בכל המקומות הללו.

"במונטריאול הייתה קהילה יהודית משגשגת, אבל המשפחות היהודיות שם עוזבות עכשיו לישראל, לאזורים אחרים במדינה או לארה"ב, מאחר שקנדה אינה מקום בטוח ליהודים", אומר אפל, ומספר כי תמיד חשב לעבור, אך בעקבות המתקפה של חמאס ב-7 באוקטובר וההפגנות האנטי-ישראליות בקנדה וברחבי העולם, היה לו קל יותר לקבל את ההחלטה. זמן קצר לאחר הטבח, נערכו בכמה ערים בקנדה עצרות שחגגו את ההרג, ולאחר שישראל הכריזה על מלחמה נגד חמאס, נערכו עצרות בקנה מידה גדול נגד ישראל.

מפגינים פרו-פלסטיניים אוחזים בכרזות. רחוב ביי, טורונטו, 9 באוקטובר 2023 | צילום: Andrew Chen/The Epoch Times

שתפו: