כניסה
הרשמה לניוזלטר

הקידוח החל בסוף אוגוסט על ידי קונסורציום בראשות חברת טוטאל הצרפתית, והוא התאפשר בעקבות חתימת הסכם הגבול הימי עם ישראל לפני כשנה

דורון פסקין | 19 באוקטובר 2023 | חדשות | 1 דק׳

לבנון מאשרת רשמית: לא נמצאו כמויות מסחריות של גז בבלוק 9

על פי דיווחים בעיתונות הלבנונית, אישרה היום לבנון באופן רשמי את הידיעות שפורסמו בשבוע שעבר, לפיהן לא נמצאו כמויות גז מסחריות בקידוח שבוצע בבאר בגוש 9. הקידוח, שבוצע מאז סוף אוגוסט על ידי קונסורציום בראשות חברת טוטאל הצרפתית, התאפשר בעקבות חתימת הסכם הגבול הימי עם ישראל לפני כשנה.

במסיבת עיתונאים שנערכה בביירות הודה שר האנרגיה הלבנוני, ווליד פיאד, כי קיימת הסכמה בין כל המומחים לפיה הקידוח לא גילה כמויות מסחריות. זאת למרות שהאינדיקציות המוקדמות לנוכחות גז במקום היו חיוביות.

פיאד השתתף קודם לכן בדיון בוועדת האנרגיה של הפרלמנט הלבנוני שעסק בנושא הקידוח, ממנו נעדרו נציגי החברה הצרפתית, שגם לא נכחו במסיבת העיתונאים. עם זאת, שמר השר הלבנוני על אופטימיות: "אנחנו ממתינים לדוחות טכניים של חברת טוטאל, וזה ייקח חודשיים או יותר. הדוחות יכילו את כל הפרטים, ואז הנתונים יתבהרו כך שנוכל להחליט על השלב הבא, האם תהיה באר קידוח שנייה ואיפה היא תהיה". השר אף רמז שקידוחים עתידיים תלויים ביציבות שתושג בגבול בין ישראל ללבנון.

אסדת קידוח של חברת טוטאל הצרפתית שהגיעה למים הטריטוריאליים של לבנון באוגוסט 2023 | צילום: DALATI AND NOHRA/AFP via Getty Images

שתפו: