כניסה
הרשמה לניוזלטר

טור דעה של חה"כ לשעבר משה פייגלין

משה פייגלין | 19 באוקטובר 2023 | חדשות | 5 דק׳

דעה: "בדיוק כפי שב-48' ידענו להיכנס לעיר הערבית יפו ולהפוך אותה לעיר ישראלית ויהודית, ככה אנחנו צריכים לעשות עכשיו בעזה"

הקמתי את תנועת זו ארצנו בשנת 94', לפני 29 שנים, על מנת לנסות ולמנוע את האסון. האסון היה הסכמי אוסלו, שהובילו את אש"ף וערפאת מתוניס בחזרה לעזה ובהמשך ליריחו. בצורה הזו החדירה מדינת ישראל, בתהליך שנמשך גם דרך ההתנתקות וכן הלאה, את כל המחבלים הללו שאנחנו רואים היום רוצחים את ילדינו. הקונספציה הזו של אוסלו טענה למעשה שהארץ הזאת שייכת לא רק לעם ישראל, אלא גם לעם מומצא שלא קיים במציאות, עם פלסטיני כביכול.

ברגע שמדינת ישראל חתמה על ההסכמים הללו ופעלה למימושם, אבד למדינה ולישראלים היסוד החשוב ביותר של כל אומה, והוא – הצדק. הפכנו את עצמנו לקולוניאליסטים בארצנו. למעשה, מה שההסכמים הללו אמרו הוא הדבר הבא: נכון שכבשנו ארץ לא לנו ב-48', אבל לא הייתה לנו ברירה כי שרפו אותנו באושוויץ. נכון שכבשנו ארץ לא לנו ב-67', ולכן מה שנעשה עכשיו זה נמסור בחזרה את מה שכבשנו ב-67', על מנת שיעלימו עין ממה שכבשנו ב-48'. זה היה הרציונל הערכי, האתי, שמאחורי הסכמי אוסלו.

כמובן שהדבר הזה לא יכול לעבוד. מכיוון שזה הרציונל, לאורך השנים הטילים שעפו מעזה לתל אביב התקבלו בחצי הבנה או יותר על ידי העולם. כי אמנם זה לא יפה לירות על אזרחים, אבל ככלות הכול דמעותיך הן דמעות הקוזאק הנגזל. לקחת את ארצו, אז מה אתה רוצה? אין לו F15 וחטיבות שריון, יש לו טילים אז הוא יורה לאן שהוא יכול. זה בתמצית הכי מיידית – האסון המתגלגל של אוסלו, ששיאו הוא מה שראינו עכשיו.

משה פייגלין | צילום: ליאור יאדו

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: