כניסה
הרשמה לניוזלטר

העורך לענייני העולם של ה-BBC, ג’ון סימפסון, אמר כי “לקרוא למישהו טרוריסט פירושו לקחת צד ולהפסיק להתייחס למצב בחוסר משוא פנים”. במקום זאת יש לקרוא לחמאס: “חמושים”

קרן זריהן | 12 באוקטובר 2023 | חדשות | 2 דק׳

רשת BBC החליטה שלא להשתמש במילה “טרוריסטים” כאשר היא כותבת על החמאס

רשת BBC הבריטית מתארת את מחבלי חמאס כ"חמושים" (militants) בסיקורה את אירועי המלחמה שפרצה לאחר המתקפה והטבח האכזר שביצע חמאס ב-7 באוקטובר.

מדריך הנחיות הכתיבה של ה-BBC מחייב עיתונאים שלא להשתמש במילה "טרוריסט" ללא ייחוס, כאשר הם מתארים עבריין, וזאת מפני שהמונח יכול להוות "מחסום במקום כלי עזר להבנה". במקום זאת, נאמר לכתבים להשתמש במילים ספציפיות יותר המתארות את העבריין כגון "אדם המשתמש בפצצות, תוקף, אדם המשתמש באקדח, חוטף, מורד וחמוש/מיליטנט (militant)".

בשיחה עם גוף החדשות LBC, ב-11 באוקטובר, אמר שר ההגנה הבריטי גרנט שאפס כי הוא מאמין שהרעיון להציג את ישראל וחמאס כשווים הוא "על גבול המביש". שאפס טען כי "מה שחמאס עשה כארגון טרור לא חוקי — כלומר הם לא חוקיים בבריטניה, זה לא חוקי לתמוך בהם — הוא לצאת ולטבוח באנשים חפים מפשע, תינוקות, מבלי הפסטיבל, אנשים מבוגרים. הם לא לוחמי חופש, הם לא מיליטנטים/חמושים. הם פשוט ולחלוטין טרוריסטים". שאפס הוסיף "אני לא יודע מה קורה שם [ב-BBC]. אבל אני חושב שהגיע הזמן להוציא את המצפן המוסרי החוצה [ולהשתמש בו]".

חזית משרדי BBC בלונדון, אנגליה | Leon Neal/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
עדיין אין סימנים כי נשיא איראן שרד את תאונת המסוק

צוות מגזין אפוק

סוכנות אירנ"א דיווחה כי עד כה נשלחו לאזור 20 צוותי חילוץ, אך בשל תנאי השטח הקשים ותנאי מזג האוויר הסוערים, כולל ערפל כבד, מבצע החיפוש והחילוץ ייקח זמן

מסוק השייך לפמליית נשיא איראן היה מעורב ב”תקרית”, מצב הנשיא לא ידוע

דורון פסקין

בשלב זה לא ברור עדיין מה קרה למסוק והאם נשיא איראן היה עליו

סמוטריץ’: “הדרך להחזיר את תושבי הצפון הביתה היא באמצעות הכרעה צבאית במתקפה קטלנית על חיזבאללה”

יובל גומא

שר האוצר נשא דברים בישיבת סיעת הציונות הדתית בצפון הארץ וציין שלושה צעדים שנדרשים כעת ברצועת עזה ובלבנון

“האמת היא שכל גדודי החמאס פעילים וכל גדודי הג’יהאד פעילים”

אורן שלום

חבר כנסת עמית הלוי, חבר ועדת החוץ והביטחון, טוען כי ממידע שהוצג להם עולה כי התמונה המוצגת לציבור על הישגי המלחמה אינה נכונה. בריאיון הוא אומר לנו: "הנתונים מלמדים שהאפקטיביות של גדודי חמאס עדיין גבוהה ביותר. האמירה של שר הביטחון שרוב הגדודים הושמדו מייצרת מצג שווא היכול להוביל למפח נפש"

ראש אונר”א: כמעט מחצית מאוכלוסיית רפיח כבר פונתה

צוות אפוק

"בקצב הזה רפיח תהיה מפונה עד סוף החודש", טען בתגובה ראש צוות חשיבה בוושינגטון

צה”ל הודיע על נפילתם של שני לוחמי סיירת גבעתי

צוות מגזין אפוק

השניים נפלו מפיצוץ מטען בפיר מזרחית לרפיח. קצין ושני לוחמים נפצעו קשה בתקרית

שתפו: