כניסה
הרשמה לניוזלטר

על פי מזכ"ל אופ"ק, כדי למנוע זינוק במחירי האנרגיה, נדרשת השקעה של לפחות 12 טריליון דולר עד שנת 2045 בתעשיית הנפט העולמית

דורון פסקין | 6 באוקטובר 2023 | חדשות | 2 דק׳

מזכ"ל אופ"ק: היעדר השקעה מספקת בתעשיית הנפט תגרום למחיר הנפט לעבור את רף ה-100 דולר לחבית

היית'ם אל-ע'יס, מזכ"ל ארגון המדינות המייצאות נפט (אופ"ק), האחראי על כ-80% מעתודות הנפט העולמיות, אמר ב-2 באוקטובר בוועידת האנרגיה ADIPEC באבו דאבי כי היעדר השקעה מספקת בתעשיית הנפט מהווה סכנה לביטחון האנרגטי העולמי. אל-ע'יס אמר את הדברים לרשת CNN במהלך הוועידה.

לפי אל-ע'יס, תעשיית הנפט העולמית דורשת השקעה של לפחות 12 טריליון דולר מעתה ועד שנת 2045 כדי למנוע זינוק במחירי האנרגיה. "עם רמת השקעה נמוכה מהצורך, אנחנו למעשה מסכנים את הביטחון האנרגטי... בלי [ההשקעה] הזו, אני חושב שיש אפשרויות רציניות שהמחירים, התנודתיות, יתגברו ככל שהביקוש יגדל", אמר אל-ע'יס.

מאז אמצע חודש יוני האחרון זינקו מחירי הנפט בשוק העולמי בכ-30% ובשבוע שעבר נסחר הנפט סביב 97 דולר לחבית - הרמה הגבוהה ביותר מאז נובמבר 2022. אל-ע'יס נשאל האם יש סיכוי שמחיר החבית יחצה את רף 100 דולר והשיב כי הגורמים העלולים להוביל למחיר זה כבר קיימים מזה זמן, בראש ובראשונה השקעות נמוכות בפיתוח שדות נפט חדשים. "עד שנת 2030 יהיו לנו יותר מחצי מיליארד אנשים שיעברו לערים ברחבי העולם. אין דרך עלי אדמות שנוכל לעמוד בדרישה הזו לביקוש עתידי לאנרגיה על ידי הסתמכות על אנרגיה מתחדשת בלבד".

היית'ם אל-ע'יס, מזכ"ל אופ"ק |צילום: AHMAD GHARABLI/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: