כניסה
הרשמה לניוזלטר

סעיד טען כי "התנועה הציונית הצליחה לחדור לכל מקום" ולהוביל את העולם הערבי ל"תרדמת קוגניטיבית". ארגונים יהודיים האשימו אותו באנטישמיות

דורון פסקין | 20 בספטמבר 2023 | חדשות | 2 דק׳

נשיא תוניסיה טוען כי שם הסופה שפגעה בלוב – "דניאל", צריך לעורר שאלות. "הוא נביא עברי"

נשיא תוניסיה, קייס סעיד, התייחס ב-18 בספטמבר בישיבת הממשלה לסופת "דניאל" שהכתה בשבוע שעבר קשות את השכנה לוב, וייחס את השם שניתן לסופה ליהודים. לפי הנשיא התוניסאי, בחירת השם "דניאל" צריכה לעורר שאלות, כיוון שמדובר ב"נביא עברי". עוד הוא אמר בהתייחס לבחירת השם כי "התנועה הציונית הצליחה לחדור [לכל מקום] כשהאינטלקט והחשיבה הם אלה שנפגעו בעיקר. הגענו למצב של תרדמת קוגניטיבית".

המנהיג התוניסאי גם קישר בין הסכמי אברהם במסגרתם חתמה ישראל הסכמים עם ארבע מדינות ערביות לבין הסופה דניאל. "מאברהם ועד דניאל זה ברור מאוד", אמר בהתייחסו להסכמים. הוא הדגיש מחדש כי תוניסיה תחת הנהגתו לא תנרמל את היחסים עם ישראל. "אצלי אין מקום למונח נורמליזציה שהם מדברים עליו, שכן נורמליזציה היא בגידה גדולה בזכויות העם הפלסטיני על פלסטין, על פלסטין כולה", אמר הנשיא התוניסאי.

בניגוד לדבריו של הנשיא התוניסאי, שמות של סופות נבחרים על ידי הרשויות המטאורולוגיות באמצעות רשימה אלפביתית המתחלפת בין שמות נשים וגברים שבדרך כלל קל לזכור אותם. דבריו האחרונים של סעיד עוררו את זעמם של ארגונים יהודיים שהאשימו אותו באמירות אנטישמיות. הליגה נגד השמצה שבסיסה בארה"ב, גינתה בתוקף את הערותיו והדגישה שהן "מהדהדות ביחד עם תיאוריות הקונספירציה הגרועות ביותר המדברות על שליטה יהודית במזג האוויר". במקביל, איגוד הסטודנטים היהודים בצרפת אמר כי סעיד "השמיע הערות אנטישמיות בלתי נסבלות".

נשיא תוניסיה קייס סעיד | צילום: FETHI BELAID/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: