כניסה
הרשמה לניוזלטר

על פי העיתון הפלסטיני אלקודס, הרשות קיבלה לאחרונה סיוע אמריקני בדמות אמל"ח מתקדם וכלי רכב משוריינים. העיתון טען שהמהלך היה באישור ישראל. לאחר הפרסום החלה שרשרת תגובות במערכת הפוליטית

דורון פסקין | 13 בספטמבר 2023 | חדשות | 2 דק׳

התמיכה האמריקנית לרשות הפלסטינית – האם ישראל הייתה מעורבת ומה התגובה למהלך?

בצעד שנועד לחזק את כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית, הועברו לרשותה באחרונה, דרך ירדן, כלי רכב משוריינים ואמל"ח מתקדם, כך דיווח העיתון הפלסטיני אלקודס ב-12 בספטמבר. לפי העיתון, הציוד החדש נועד לתמוך בעיקר במנגנון הביטחון המסכל, הביטחון הלאומי וכן במשטרה הפלסטינית.

מקורות שצוטטו על ידי העיתון ציינו כי כלי הרכב המשוריינים וכלי הנשק נועדו לסייע במשימת "אכיפת חוק וסדר" באזורים הנמצאים בשליטה ביטחונית פלסטינית. עוד דווח כי המשוריינים הועברו לפלסטינים מהצבא האמריקני, באישור ממשלת ישראל, במטרה לחזק את יכולות שירותי הביטחון לפעול כנגד קבוצות של חמושים בשתי הערים שעד כה השליטה של הרשות בהן הייתה רופפת – ג'נין ושכם שגם הפכו למוקד פעילות טרור כנגד ישראל.

"אל קודס" ציין כי העברת הציוד נעשתה לאחר שמזכיר הוועד הפועל של אש"ף, חוסיין אל-שייח', שנתפס לדעת רבים ברשות כיורשו המיועד של אבו מאזן, שכנע את האמריקנים כי הרשות לבדה אינה יכולה להתמודד עם החמושים באמצעים העומדים לרשותה כעת. העיתון הוסיף כי אבו מאזן קיים במהלך השבועיים האחרונים סדרת פגישות ביטחוניות ברמאללה ודרש מראשי המנגנונים "להכות ביד ברזל" בכל החוליות החמושות. לפי אבו מאזן, החוליות החמושות פועלות "להרוס את הפרויקט הלאומי" וכן להחליש את הרשות כדי להעביר לאמריקנים והאירופים מסר שהיא חסרת אונים.

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן | צילום: Michael M. Santiago/Getty Images

שתפו: