כניסה
הרשמה לניוזלטר

הרעיון לחיבור בין המדינות באמצעות רשת רכבות נדון במהלך 18 החודשים האחרונים בפורום אחר הידוע בשם I2U2 שהוקם בעקבות חתימת הסכמי אברהם

דורון פסקין | 9 בספטמבר 2023 | חדשות | 1 דק׳

דיווח: האם מנהיגי ועידת ה-G20 המתקיימת היום יכריזו על פרויקט ענק לחיבור מדינות המפרץ והודו באמצעות רשת רכבות?

מנהיגי ארה"ב, הודו, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות צפויים להכריז על תכנית אזורית לתשתית משותפת שתחבר את מדינות המפרץ ומדינות ערב באמצעות רשת של רכבות, דיווח אתר החדשות Axios. ההכרזה צפויה במסגרת פגישת מנהיגי מדינות ה-20G שתתקיים היום בניו דלהי. בשלב זה אין פרטים נוספים על כלל המדינות שיהיו חלק מהפרויקט, על לוח הזמנים ועלויות המימון.

לפי התוכנית, רשת הרכבות תחובר גם להודו באמצעות נמלי ים באזור המפרץ. התוכנית היא אחת היוזמות החשובות שהבית הלבן שואף לקדם כלפי המזרח התיכון כחלק מניסיונו לצמצם את ההשפעה הסינית הגוברת באזור, שכן האזור הוא חלק חשוב ביוזמה הסינית "החגורה והדרך" - הסכם ההשקעות השנוי במחלוקת שמוביל המשטר הסיני. במסגרת היוזמה הזו המשטר הסיני משקיע במדינות שונות הנמצאות על "דרך המשי" החדשה (בעיקר בפרויקטי תשתיות) וכך משיג דריסת רגל בהן.

לפי הדיווח באתר Axios, בשלב זה ישראל אינה חלק מהתוכנית אולם אם יושג הסכם נורמליזציה בין ערב הסעודית לישראל - תוכל ישראל להיות חלק מהפרויקט.

LUDOVIC MARIN/POOL/AFP via Getty Images

שתפו: