כניסה
הרשמה לניוזלטר

בתקשורת הישראלית דווח כי הפלסטינים מוכנים לפשרה שתקדם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה. בעיתון הערבי "אלערבי אלג'דיד" נטען אחרת

דורון פסקין | 5 בספטמבר 2023 | חדשות | 1 דק׳

בניגוד לפרסומים בישראל, עיתון ערבי גדול מדווח: הפלסטינים ממשיכים לדבוק בהקמת מדינה כתנאי לתמיכה בנורמליזציה בין סעודיה לישראל

משלחת מטעם הרשות הפלסטינית יצאה היום (שלישי) לסעודיה כשבמרכז לוח הזמנים שלה פגישה צפויה עם נציגים אמריקנים בראשות ברט מקגורק, בכיר במועצה לביטחון לאומי של ארה"ב. הדיונים אמורים לעסוק בנורמליזציה בין ישראל לסעודיה, לרבות התנאים שמציבים הפלסטינים כדי שיתמכו בהסכם שכזה.

בניגוד לפרסומים בתקשורת הישראלית, מהם ניתן להבין כי הפלסטינים נכונים לפשרה שתקדם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה, מקור פלסטיני עלום שם שצוטט על ידי העיתון הערבי "אלערבי אלג'דיד" טוען כי הם דווקא לא מציעים ויתורים ביחס לעמדתם העקרונית – שהיא הקמת מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה ירושלים.

המקור טען בפני העיתון כי הרשות הפלסטינית תציג בביקור הנוכחי שורה של דרישות כתנאי להסכמתה לתמוך בהסכם הנורמליזציה. לפי אותו המקור, התנאי העיקרי הוא יישום יוזמת השלום הסעודית לנורמליזציה עם ישראל שהוצגה לראשונה על ידי המלך עבדאללה בשנת 2002. יוזמה זו כוללת הכרה ערבית בישראל תמורת נסיגה ישראלית מלאה משטחי 67 עליהם תקום המדינה הפלסטינית העצמאית.

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן בנאומו באו"ם | צילום: Michael M. Santiago/Getty Images

שתפו: