כניסה
הרשמה לניוזלטר

המומחים טוענים כי הראיות המדעיות הזמינות כיום אינן תומכות בטיפולים המוצעים

קרן זריהן | 18 ביולי 2023 | חדשות | 2 דק׳

21 מומחים בין-לאומיים חולקים על שיטות הטיפול בדיספוריה מגדרית בארה"ב

מכתב שפורסם ב-13 ביולי בוולסטריט ג'ורנל על ידי 21 מומחים בין-לאומיים מתשע מדינות, טוען כי "הראיות [המדעיות] הזמינות הטובות ביותר" אינן תומכות בשיטות הטיפול המקובלות היום ל"דיספוריה מגדרית" בארה"ב. דיספוריה מגדרית היא מונח המשמש את הרפואה כאשר אדם מרגיש שלא נולד למין הנכון. בטיפול המקובל היום בארה"ב במסגרת הליך לשינוי מין, כלולים טיפולים הורמונליים וניתוחים (ניתוחי חזה וניתוחים באיברי המין). החותמים הם רופאים וחוקרים מפינלנד, בריטניה, שוודיה, נורבגיה, בלגיה, צרפת, שוויץ, דרום אפריקה וארה"ב.

הרקע למכתב הוא פסיקה של בית המשפט פדרלי בארקנסו מה-20 ביוני, שביטלה את האיסור שהיה קיים עד אז במדינה על הליכי שינוי מין אצל קטינים. בית המשפט הסתמך בפסיקתו על הנחיות לטיפול בדיספוריה מגדרית שניפקה האגודה האנדוקרינית.

החוקר איאן קינגסברי וד"ר רוי איפן, רופא חבר באגודה האנדוקרינית, חשבו שמדובר בשגיאה גדולה, וב-28 ביוני פרסמו בוול סטריט ג'ורנל מאמר תגובה לפסיקה, בו טענו כי הנחיות האגודה האנדוקרינית התבססו על ראיות ברמת ודאות "נמוכה" או "נמוכה מאוד" והושפעו מאקטיביזם חברתי. הם ציינו כי קיימת דאגה בקרב אנדוקרינולוגים מהיעדר ביסוס מדעי בנושא ומהחופזה לספק טיפולים בלתי הפיכים למטופלים צעירים.

מחאה מחוץ לכנס השנתי של האגודה האנדוקרינית לילדים שנערך בסן דייגו ב-6 במאי 2023 | צילום: John Fredicks/The Epoch Times

שתפו: