כניסה
הרשמה לניוזלטר

מחקר של המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) מעלה שאלות על התפיסה הרווחת כי "המערכת" מספקת לילדים סביבה יציבה וחינוך איכותי

איל לוינטר | 9 בספטמבר 2024 | חברה והיסטוריה | 5 דק׳

"מטחנת בשר": האם בתי ספר אמריקניים מסוכנים לנפש?

נסו לדמיין כיתה ובה 30 נערות, שמתוכן כעשר שוקלות להתאבד, ואחת או שתיים באמת מנסות לשים קץ לחייהן. כל מי שישמע על כיתה כזו יחשוב שמשהו רע מאוד מתרחש בה: אולי בעיות עם המורים, עם התלמידים, או שילוב של שניהם. יש אנשים שמצב זה עשוי להזכיר להם סצנה מסרט אימה, שבה כל נערה נושאת עמה סוד כואב המאיים על חייה, או נטל כבד של עצב וייאוש המוסתר מהסובבים אותה.

בפועל, מדובר בנתונים אמיתיים על מה שמתרחש בבתי הספר בארה"ב, כפי שעולה ממחקר של המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), המערער את תפיסתם של הורים רבים הסומכים על "המערכת" שתספק לילדיהם סביבה בטוחה וחינוך איכותי. המומחים בארגון אספו 20,386 שאלונים מ-155 בתי ספר כדי לייצר מדגם מייצג ברמה הלאומית של תלמידי כיתות ט' עד י"ב הלומדים בבתי ספר ציבוריים, קתוליים ופרטיים ברחבי ארה"ב. הסקר נערך כבר מזה עשור, ובכל שנה ה-CDC מפרסם את ממצאיו.

"בשנת 2023, 40% מתלמידי התיכון חוו תחושות מתמשכות של עצב או ייאוש כמעט כל יום, במשך לפחות שבועיים ברציפות, עד שהפסיקו לבצע את הפעילויות הרגילות שלהם", מצוין בדוח. המצב חמור יותר כאשר מתבוננים בנתוני הבנות: 53% מהתלמידות בתיכונים דיווחו על תחושות כאלה במהלך 2023, לעומת "רק" 28% מהבנים.

איור: מגזין אפוק

שתפו: