כניסה
הרשמה לניוזלטר

סיימון אבן דנג, שנחטף כילד והפך לעבד, מספר על מאבקו לשחרור עבדים באפריקה ועל התמיכה המפתיעה שקיבלו מהמוסד הישראלי במאבק נגד הקיצוניות האסלאמיסטית. "המראות הקשים של ה-7 באוקטובר, הזכירו לי את מה שחוויתי באפריקה. האנשים שיורים ושורפים טוענים שזה בשם אללה אכבר"

יאן יקיאלק | 9 בספטמבר 2024 | חברה והיסטוריה | 13 דק׳

"העבדות עדיין קיימת היום ואני הוכחה חיה"

מערביים רבים מאמינים שעבדות היא תופעה שנעלמה מהעולם לפני שנים רבות. אך סיימון אבן דנג, בן 65 מדרום סודן, טוען שהעבדות עדיין קיימת ובקנה מידה נרחב. "אני הוכחה חיה לכך שהעבדות עדיין קיימת", הוא אומר. "כשהייתי ילד, נחטפתי מדרום סודן לצפון סודן והועברתי כמתנה למשפחה מוסלמית. בגיל תשע הפכתי לעבד".

כיום, דנג עוסק בשחרור עבדים כמוהו, שלטענתו מוחזקים ביותר מעשר מדינות באפריקה. "מיליוני אנשים ברחבי אפריקה סובלים ממעשי זוועה כמו טבח, אונס, חטיפות ועבדות, המבוצעים על ידי ארגונים ג'יהאדיסטים השולטים ביבשת. זה הגיע לרמה חדשה ומדאיגה", הוא אומר.

"יש רדיקלים וטרוריסטים באפריקה הנתמכים על ידי איראן, אחרים מקבלים תמיכה מדאע"ש או מהאידיאולוגיה הסונית של אל-קאעידה, ומטרתם לאסלם את כולם בכוח. מי שמסרב להיכנע לאסלאם מוכרז עליו ג'יהאד והוא נרצח. חייבים לעצור את זה".

נשות הצבא העממי של סודן בלבוש מסורתי במהלך מצעד בוועידה האיסלמית בחרטום, דצמבר 1993 | עיצוב אילוסטרציה: מגזין אפוק, צילום: Manoocher Deghati/AFP

שתפו: