כניסה
הרשמה לניוזלטר

כיצד הצליחה חברת פרסום לגרום לאנשי ארגון טרור לנטוש אותו ולחזור לקהילה שממנה באו. ראיון בלתי צפוי עם נשיא חטיבת העיצוב של החברה

דינה גורדון | 25 בדצמבר 2014 | חברה והיסטוריה | 10 דק׳

איך לפרק ארגון טרור באמצעות קמפיין שיווק

ממשלת קולומביה לא מצליחה כבר 60 שנה למגר את ארגון הטרור המרקסיסטי פאר״ק שמנהל נגדה מלחמת אזרחים עקובה מדם. פאר״ק (שמו של הארגון בספרדית שפירושו ״הכוחות המזויינים המהפכניים של צבא העם של קולומביה״) ביצע מאז שנוסד מאות פיגועים המוניים, חטף לשם כופר אלפי אנשים, ביניהם מדינאים, שופטים, עיתונאים, שוטרים וחיילים, וכיום הוא מממן חלק גדול מפעולות הטרור שלו באמצעות סחר בסמים.

בשנים האחרונות ממשלת קולומביה החליטה לנסות מהלך חדש ומפתיע מעבר למאבק הצבאי המתמשך - לפנות לאנשי הגרילה באמצעות כלי שיווק ופרסום - ולשכנע אותם לנטוש את ארגון הטרור ולחזור לקהילה הנורמלית שממנה באו. האם זה יכול לעבוד?

כדורי הפלסטיק שיישלחו לטרוריסטים, ומסביבם חיילי צבא קולומביה ואנשי משרד הפרסום שעיצבו את הכדורים. | תמונה: משרד הפרסום Lowe SSP3

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
אילוסטרציה: מגזין אפוק
העיתונאות החדשה: כיצד קיטוב הפך למודל עסקי

יאן יקיאלק

אילוסטרציה: מגזין אפוק
מה ניתן ללמוד מהמשקיעים הגדולים בעולם: הענק הלא מפורסם – וולטר שלוס

גלעד סלונים, יואב זליקוביץ

עיצוב אילוסטרציה: מגזין אפוק
תרבות ה"צ'בול" הגלובלית: כיצד מרדף הקריירה מאיים על עתיד האנושות?

רקפת תבור, מאיה מזרחי

איור: מגזין אפוק
מיתוס האינטליגנציה היהודית: האם יש בו אמת?

איל לוינטר

דונה ומרטין עם ששת ילדיהם - ארבעת הצעירים מאומצים
האנשים שהצילו את הילדים שאיש לא רצה

דינה גורדון

איור: מגזין אפוק
"מטחנת בשר": האם בתי ספר אמריקניים מסוכנים לנפש?

איל לוינטר

שתפו: