״יש קבוצות אינטרסים שלא רוצות שאנשים יהיו מחונכים״
כניסה
הרשמה לניוזלטר

ההורים של היום התפטרו מתפקידם, מערכת החינוך משרתת בעיקר קבוצות אינטרסים, והילדים מחונכים על פי נורמות פסולות. שיחה עם נמרוד אלוני, פרופ׳ לפילוסופיה של החינוך, על משמעות החיים, ריאליטי ודמות המחנך המושלם

בן קמינסקי | 26 בספטמבר 2014 | חברה והיסטוריה | 8 דק׳

״יש קבוצות אינטרסים שלא רוצות שאנשים יהיו מחונכים״

״חינוך במובן האידיאליסטי או הפילוסופי אינו מסתפק ברכישת בקיאות בידע, בטח שלא בהכשרה מקצועית, ובטח שלא בצייתנות מוסרית, אלא תמיד שואף לאיזשהו אידיאל של מה שנקרא הכשרה לאמנות החיים, או הכשרה ל׳בנאדמיות׳. זהו אידיאל שקיים מתקופתם של קונפוציוס ובודהא במזרח, דרך סוקרטס, אפלטון ואריסטו״, אומר לי פרופ׳ נמרוד אלוני בתחילת השיחה שקיימנו במשרדו שבסמינר הקיבוצים. פרופ׳ אלוני, בנה של שולמית אלוני, הוא ראש המכון לחינוך מתקדם במכללת סמינר הקיבוצים, וראש קתדרת אונסקו לחינוך הומניסטי.

מה זה מבחינתך הכשרה ל״בנאדמיות״?

צילום: תקווה מהבד

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
אילוסטרציה: מגזין אפוק
שבת אחים גם יחד? מהפכת התרבות הגיעה לסלון הישראלי – אבל יש דרך חזרה

איל לוינטר

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
מהנדסים בונים לא רק טכנולוגיה – אלא אמונה חדשה

מאיה מזרחי

אילוסטרציה: Shutterstock
לספר את האמת באופן שקרי – המניפולציה שמעצבת את המציאות שלנו

איל לוינטר

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
"לטיקטוק ולדיפסיק יש היכולת ליצור נרטיב משלהם. וכמו שידוע, מי ששולט בנרטיב – שולט בעולם"

יאן יקיאלק

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
דוקטרינת "המשוגע"

איל לוינטר

אילוסטרציה
מעבר למילים: הכוחות החבויים של אוטיסטים לא ורבליים

מאיה מזרחי

שתפו: