כניסה
הרשמה לניוזלטר

התחמשות מואצת, גשרים ותעלות המאפשרים להזיז דיוויזיות שלמות תוך שעות בודדות, הקמת מחסני ענק לשעת חירום, והכנת מצבור טנקים וכלי נשק מהמתקדמים בעולם. לאיזו מלחמה מתכוננת מצרים, והקשר של ציר פילדלפי

10 באוקטובר 2024 | גיאו-פוליטיקה | 20 דק׳

אורן שלום, יובל גומא

מזימות על שפת הנילוס: ההתעצמות הצבאית של א-סיסי מול ישראל, ועסקי מנהרות ההברחה

טענות דרמטיות המזהירות מפני כוונות נסתרות של מצרים כלפי ישראל, מתגברות לאחרונה בתקשורת וברשתות החברתיות. נטען כי "מעולם לא היה לנו שלום אמיתי עם מצרים", וכי "מצרים מזה עשרות שנים מתחמשת בקצב מדאיג ומעודדת כוחות פרוקסי לחתור תחת ביטחונה של ישראל". יש המתריעים כי "מרדימים אותנו", וכי "מצרים אינה רוצה שישראל תכריע את חמאס". נוסף על כך, צבא מצרים ממשיך להתעצם בסיני בהיקפים גדולים, מה שמוביל קולות רבים לדרוש ש"אמ"ן ישים עין על מצרים" כדי לוודא שישראל ערוכה לכל תרחיש מאיים.

הטענות עולות על רקע המתיחות הגוברת בין ישראל למצרים, שהגיעה לשיאה בספטמבר, בעקבות סירובו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לסגת מ"ציר פילדלפי" – הגבול בין רצועת עזה למצרים המשמש את חמאס כנתיב להעברת אמצעי לחימה.

מסיבת העיתונאים שקיים נתניהו ב-2 בספטמבר, בה הודיע כי ישראל לא תיסוג מ"ציר פילדלפי" במסגרת השלב הראשון של עסקת החטופים, הובילה להסלמת המתיחות מול ההנהגה המצרית. משרד החוץ המצרי גינה את דברי נתניהו, ובתקשורת המצרית הוזעקו לאולפנים בכירים לשעבר כדי להגן על הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי ולהכחיש את קיומן של מנהרות הברחה פעילות מתחת ל"ציר פילדלפי", שדרכן מועברים אמצעי לחימה מסיני לרצועת עזה.

עיצוב אילוסטרציה: מגזין אפוק, תמונות: Johanna Geron/POOL/AFP via Getty Images, Sharon Aronowicz / AFP, Oren Cohen/Flash90

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: