כניסה
הרשמה לניוזלטר

כיפת ברזל מאוימת: תא"ל (במיל') רן כוכב, לשעבר מפקד ההגנה האווירית, מסביר כיצד חיזבאללה מנסה לפרוץ את מערכות ההגנה של ישראל, ומה צה"ל עושה כדי להישאר צעד אחד קדימה

יובל גומא | 9 בספטמבר 2024 | גיאו-פוליטיקה | 6 דק׳

"חיזבאללה החל לצוד את מערכות ההגנה האווירית שלנו, ואנחנו נדרשים לספק לכך פתרונות"

"חיזבאללה הבין במהלך המלחמה שאם יצליח לגבור על היתרון שלנו בהגנה האווירית, הוא יוכל לחשוף ולסכן את אזרחי ישראל", אומר תא"ל (במיל') רן כוכב (רנכו), לשעבר מפקד מערך ההגנה האווירית (2021-2018). "לאור ההחלטה המדינית שקבעה ביעדי המלחמה מיקוד בחזית אחת – לתקוף בעזה ולהגן בגבול לבנון – כל שנותר לחיזבאללה הוא לנסות לערער את ההגנה האווירית שלנו. הוא עשה כך פעמיים: באמצעות רקטות ובאמצעות כלי טיס בלתי מאוישים, כמו כטב"מים, מזל"טים ורחפנים.

"חיזבאללה מחפש לזהות את הפרצות בהגנה שלנו, והוא למד שיש לנו מענה מצוין לטילים ולרקטות, אך למעופפים יש לנו מענה חלקי בלבד. זו הסיבה שאנו רואים עלייה בשימוש של הארגון בכטב"מים וברחפנים. מדובר בנשק זול, המוני, קל לייצור ולתפעול וקשה מאוד לגילוי.

"עם זאת, חשוב להדגיש שהמעופפים אינם מהווים איום קיומי. בניגוד לרקטות וטילים, המעופפים למיניהם אינם יכולים לפגוע בך כשאתה נמצא בממ''ד".

עיצוב אילוסטרציה: מגזין אפוק, תמונות: דובר צה"ל, Ofer Zidon/Flash90, JACK GUEZ/AFP via Getty Images, Mohammad Kassir/Shutterstock

שתפו: