כניסה
הרשמה לניוזלטר

הצעת החוק תחייב את ענקית המדיה החברתית טיקטוק להיפטר מחברת האם הסינית, ByteDance, או לשאת בסנקציות שעשויות להוציא את האפליקציה מהחנויות. ההצעה אושרה היום בבית הנבחרים בהצבעה דו-מפלגתית של 352 מול 65

קרן זריהן | 13 במרץ 2024 | גיאו-פוליטיקה | 4 דק׳

הצעת חוק חדשה מנסה לחסום את טיקטוק בארה"ב

בית הנבחרים האמריקני העביר היום (רביעי) הצעת חוק שעשויה לאסור על אפליקציית טיקטוק בארה"ב ולהעניק לנשיא ארה"ב סמכויות חדשות וגורפות הקשורות לאפליקציות של חברות זרות בארה"ב.

הצעת החוק, שנקראת "חוק ההגנה על אמריקנים מפני יישומים הנשלטים על ידי יריבים זרים", אושרה היום בהצבעה דו-מפלגתית של 352 מול 65. 197 רפובליקנים ו-155 דמוקרטים הצביעו בעד הצעת החוק, בעוד 50 דמוקרטים ו-15 רפובליקנים הצביעו נגדה, עם קול דמוקרטי אחד נמנע.

הצעת החוק אוסרת על הפצה, תחזוקה או אספקת שירותי אחסון באינטרנט עבור אפליקציה הנשלטת על ידי יריב זר. הצעת החוק תחייב את ענקית המדיה החברתית טיקטוק להיפטר מחברת האם הסינית, ByteDance, או להתמודד עם סנקציות שעשויות להוציא את האפליקציה מחנויות האפליקציות בארה"ב. כפי שצוין, הצעת החוק הזאת אינה חלה ספציפית על טיקטוק, אלא נועדה להגן על אמריקנים מפני יישומים בשליטת יריב זר, והיא כוללת את טיקטוק.

משרדי טיקטוק בקליפורניה, 12 במרץ 2024 | צילום: Mario Tama/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: