כניסה
הרשמה לניוזלטר

דוח חדש חושף כי המפלגה הקומוניסטית הסינית משקיעה מאמצים עצומים כדי לעצב את הדעות והשיח באינטרנט ולהשתיק נושאים ונרטיבים המנוגדים למטרותיה

קרן זריהן | 28 בפברואר 2024 | גיאו-פוליטיקה | 3 דק׳

סין מרחיבה את מאמצי הצנזורה שלה ברחבי העולם, בסיוע טכנולוגיה אמריקנית

למשטר הסיני יש את מנגנון הצנזורה "המשוכלל והפולשני ביותר בעולם" ובעשור האחרון הצנזורה של המשטר הפכה יותר ויותר גלובלית, מה שמציב אתגר משמעותי לאינטרסים האמריקנים, כך על פי דוח חדש של המרכז לניתוח מודיעין ומחקר של חברת EXOVERA, צוות חשיבה אמריקני המספק המלצות לקובעי מדיניות בארה"ב. הדוח הוכן לבקשת ועדת הקונגרס לסקירה הכלכלית והביטחונית של ארה"ב-סין, ופורסם ב-20 בפברואר.

על פי הדוח, המפלגה הקומוניסטית הסינית (מק"ס) הכפילה את מאמציה לרמוס את התפשטות הדעות והנרטיבים שלדעתה מזיקים לאינטרסים שלה בכל רחבי העולם. "משימה זו התקדמה במספר מסלולים של מאמצים, לרבות ענישה של חברות אמריקניות פרטיות ויחידים המביעים עמדות שהמק"ס מחשיבה כמעוררות התנגדות, הגבלת גישה של ארה"ב לנתונים כלכליים, וניהול קמפיינים של דיסאינפורמציה שמטרתם לזרוע פילוג בתוך החברה האמריקנית", נכתב בדוח.

עוד עולה מהדוח כי המק"ס השקיעה משאבים עצומים לקידום יכולתה לעצב דעה גלובלית. לדוגמה, כדי להגביל את הדיון על הפרות זכויות האדם של המשטר הסיני בשינג'יאנג (היכן שחי המיעוט האויגורי) ובטיבט, או על נושאים רגישים אחרים כמו טייוואן, הצנזורה הסינית מציפה באופן תדיר פלטפורמות מדיה חברתית בחו"ל בתוכן לא רלוונטי, שנועד להסיט את הדיונים על הנושאים האלו שהמק"ס מחשיבה כרגישים.

שוטרים סינים מחוץ למוזיאון החדש של המפלגה הקומוניסטית של סין בבייג'ינג, 25 ביוני 2021 | צילום: Kevin Frayer/Getty Images

שתפו: