כניסה
הרשמה לניוזלטר

נשיא טורקיה גינה את ישראל ונתניהו בחריפות במהלך טקס של האקדמיה הטורקית למדעים, וטען שנתניהו "עולה אפילו על היטלר" בדיכוי שלו. נתניהו הגיב: "הוא האחרון שיכול להטיף לנו מוסר"

דורון פסקין | 27 בדצמבר 2023 | גיאו-פוליטיקה | 1 דק׳

ארדואן משתלח שוב: מעשי נתניהו בעזה גרועים מאלה של היטלר

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, תקף היום (רביעי) במילים בוטות את ישראל והעומד בראשה, בנימין נתניהו, וטען כי "אין שום הבדל בין מה שראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו עושה בהתקפות על רצועת עזה לבין מה שעשה אדולף היטלר".

את הדברים אמר במהלך נאום שנשא בטקס שציין 100 שנה לפעילות "מועצת המחקר המדעית והטכנולוגית של טורקיה" (TÜBITAK) וטקס חלוקת הפרסים של האקדמיה הטורקית למדעים (TÜBA) באנקרה. במהלך הנאום הביע ארדואן את זעמו על כך שישראל, לטענתו, הפשיטה בפרהסיה מאות פלסטינים, כולל ילדים, והעמידה אותם בתור באצטדיון כדורגל בעזה. "היינו עדים למחנות הריכוז של ישראל באצטדיונים, לא? איזה מין מעשה זה? הם מדברים מוזר על אדולף היטלר; מה ההבדל ביניכם לבין היטלר? נתניהו נמצא בשיא הדיכוי, עולה אפילו על היטלר. הקול שעומד לצד המדוכאים הוא קולם של טורקים מוסלמים", הצהיר ארדואן, שזכה למחיאות כפיים מקהל שומעיו.

הנשיא הטורקי הוסיף עוד שכל המוסדות הבינלאומיים, ובכלל זה מועצת הביטחון של האו"ם, האיחוד האירופי וארגוני עיתונאים, הטוענים כי הם דוגלים בדמוקרטיה, כשלו: "אלה שמדברים גבוהה גבוהה ומוציאים תקציבים גדולים, הראו את הריקנות שלהם בכל הנוגע לישראל ולזוועות שהיא מבצעת. התברר שהמוסדות האלה ריקים מתוכן", אמר ארדואן.

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן | צילום: NICK PALEOLOGOS/SOOC/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: