כניסה
הרשמה לניוזלטר

לדברי שר ההגירה הקנדי, עד כה סייעה הממשלה ל-600 תושבי קבע קנדים לצאת מרצועת עזה, וכעת היא מרחיבה את ההגדרות כדי לאפשר ליותר

דורון פסקין | 22 בדצמבר 2023 | גיאו-פוליטיקה | 2 דק׳

ממשלת קנדה: נאפשר לעזתים בעלי קרובי משפחה בקנדה לקבל ויזות למדינה

שר ההגירה הקנדי מארק מילר הצהיר ביום חמישי כי תושבי רצועת עזה שיש להם קרובי משפחה קנדים יוכלו כעת להגיש בקשה לוויזה זמנית להיכנס למדינה, אולם הממשלה הפדרלית אינה יכולה להבטיח להם מעבר בטוח אל מחוץ לשטח הרצועה. בשיחה עם כתבים אמר מילר כי הוא מצפה שהתוכנית תיכנס לפעולה עד ה-9 בינואר.

לדבריו, עד כה התמקדה ממשלת קנדה בהוצאת 660 קנדים תושבי קבע מרצועת עזה, עם בני זוגם וילדיהם. כעת תתחיל הממשלה לקבל בקשות עבור עזתים עם קשרי משפחה בקנדה, כולל הורים, סבים וסבתות, אחים ונכדים. מילר הסביר כי לאותם עזתים תינתן אשרה למשך שלוש שנים, אם יעמדו בקריטריונים לזכאות. "הייתה לנו יכולת מוגבלת להוציא קנדים ותושבי קבע, אבל הגבלנו אותה להגדרות של תא משפחתי קרוב", הסביר. "[התוכנית] הזו מרחיבה את ההגדרה ומאפשרת לנו [להוציא] מערך גדול יותר של אנשים, שאולי אינם תושבי קבע או קנדים, אך מייצגים לכל דבר ועניין את משפחת האנשים הקרובים לקנדים", הוסיף. מילר ציין שאינו יודע כמה אנשים יוכלו להגיע לקנדה מעזה במסגרת התוכנית, אבל הוא מצפה שהמספר יעמוד על מאות.

שר ההגירה הקנדי מארק מילר | צילום: LARS HAGBERG/AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: