מיכאל מטיאס וגיל אבריאל מחברת Clarity הפועלת בתחום הזיהוי וההגנה מפני דיפ-פייק, מדברים בריאיון למגזין אפוק על הטכנולוגיה ועל השימושים שלה במלחמה הנוכחית
"אתה יכול לשוחח בזום עם אדם, בלי לדעת שהאדם הזה הוא דיפ-פייק של דמות אחרת. ראינו מקרים כאלה"
"דיפ-פייק (Deepfake) זה שילוב של שתי מילים: "Deep" שזה עומק, ו-"Fake" שזה מלאכותי", מסביר מיכאל מטיאס, לשעבר קצין ביחידת הסייבר של 8200 וכיום מנכ''ל חברת Clarity, הפועלת בתחום הזיהוי וההגנה מפני דיפ-פייק. "הסיבה שהמילה הזאת נוצרה היא שבשנת 2019 נוצרה התקדמות טכנולוגית המאפשרת לקחת זהות של בן-אדם, או תמונה, או את הפנים שלו, או את הקול שלו, ולעשות על זה מניפולציה כדי לייצר על זה מציאות פיקטיבית שלא קרתה, ובעצם ליצור או תמונה, או וידאו, או קול, של האדם אומר או עושה דברים שהוא בחיים לא עשה.
"כל אחד בבית יכול היום לייצר דיפ-פייק, יש המון אפליקציות ומערכות שמאפשרות לעשות את זה בחינם ובקלות, ואנחנו בעיקר רואים איך האיכות של הדיפ-פייק משתפרת כל שבוע. רואים את זה בצורה מאוד בולטת במלחמה הזאת, אבל לא רק".
תן לי דוגמה לשימוש מסוכן בדיפ-פייק.
רוצה לקרוא עוד?
להמשך קריאה הירשמו או התחברו