כניסה
הרשמה לניוזלטר

כריסטופר ריי, ראש ה-FBI, אינו שולל אפשרות שחמאס וקבוצות טרור אחרות ינצלו את המלחמה כדי לתכנן פיגועים או לקרוא לתומכיהם לבצע פיגועים על אדמת ארה"ב

קרן זריהן | 16 באוקטובר 2023 | גיאו-פוליטיקה | 1 דק׳

ראש ה-FBI: "שחקנים בודדים" עשויים לקבל השראה מההתקפות האחרונות על ישראל לביצוע אלימות על אדמת ארה"ב

לפי דיווחי רשת CBS, בתדרוך לעיתונאים ב-15 באוקטובר ציין כריסטופר ריי, ראש ה-FBI, כי מאז שחמאס פתח במתקפה על ישראל ישנה עלייה באיומים המדווחים בארה"ב, וכי הוא אינו שולל את האפשרות שחמאס וקבוצות טרור אחרות ינצלו את המלחמה כדי לתכנן פיגועים או לקרוא לתומכיהם לבצע פיגועים על אדמת ארה"ב. בתדרוך הוסיף ריי כי "האיום מתמשך מאוד, ולמעשה הנושא ממשיך להתפתח", וכי ה-FBI פועל במהירות כדי להפחית את האיומים.

יום לפני כן, בנאום בפני ועידה של האיגוד הבינלאומי של מפקדי המשטרה (IACP) בסן דייגו שבקליפורניה, ציין ריי כי המלחמה יוצרת "סביבה מוגברת" בארה"ב "במיוחד עבור אינדיבידואלים העשויים לקחת השראה מהאירועים האחרונים כדי לבצע אלימות משלהם". ריי לא סיפק פרטים נוספים על האיומים לכאורה.

בנאומו ניצל ריי את ההזדמנות כדי לגנות ביטויים של אנטישמיות וצורות אחרות של קיצוניות אלימה, והוסיף: "בין אם מצד ארגוני טרור זרים, או אלו שמקבלים מהם השראה, או קיצוניים מקומיים אלימים שמונעים על ידי האיבה הגזענית שלהם, פגיעה בקהילה בשל אמונתה אינה מקובלת לחלוטין. אנחנו מחויבים להמשיך ולהתמודד עם האיומים האלה - כאן בארה"ב ומעבר לים".

כריסטופר ריי, ראש ה-FBI | צילום: Alex Wong/Getty Images

שתפו: