כניסה
הרשמה לניוזלטר

תוצאות הפריימריז העלו את האפשרות לתרחיש קיצון במסגרתו ירוץ הציבור לבנקים

איל לוינטר | 4 בספטמבר 2023 | גיאו-פוליטיקה | 3 דק׳

פרשנות: הבחירות לנשיאות ארגנטינה מתקרבות, ואיתן תרחיש הקיצון ממנו חוששים

רקע

ב-13 באוגוסט נערכו הפריימריז לנשיאות ארגנטינה, בהם ניצח במפתיע המועמד האנטי ממסדי חאבייר מיליי, ליברטריאני מהימין העמוק. מיליי קיבל כ-30.6% מהקולות בקלפיות, בעוד המועמדים מקואליציית המפלגות הקונסרבטיביות (Juntos por el Cambio) השיגו יחד 28.7% מהקולות, ומאיגוד מפלגות השמאל (Union por la Patria) השיגו יחד 27% מהקולות.

מיליי הוא מועמד חדש יחסית שנבחר לבית התחתון של הקונגרס הארגנטיני רק ב-2021. הוא משך אליו בוחרים לאחר שהבטיח להפיל את מפלגות המיינסטרים הכושלות, לדבריו, לסגור את הבנק המרכזי של המדינה, להחליף את הפסו הארגנטיני בדולר אמריקני ולקצץ דרסטית בהוצאות הציבוריות.

בבחירות לנשיאות ארגנטינה שייערכו ב-22 באוקטובר הוא יתמודד מול מועמדת המפלגות הקונסרבטיביות פטריסיה בולריץ', ומול מועמד השמאל, סרחיו מאסה. שניהם ניצחו בפריימריז של מפלגותיהם. בולריץ' היא שרת הביטחון לשעבר של ארגנטינה. הבטחתה לבוחרים היא לקצץ בהוצאות הציבוריות, להגמיש את חוקי העבודה ולהפחית מיסים ותקנות בתוך 100 הימים הראשונים לכהונתה, במטרה ליישם במהירות רפורמות המקדמות עסקים. מאסה, מועמד השמאל, מכהן בימים אלו כשר הכלכלה, והבטחתו העיקרית היא להפחית את האינפלציה בארגנטינה ולהימנע מהחמרה של המשבר הכלכלי במדינה.

חאבייר מיליי, ליברטריאני מהימין העמוק בארגנטינה שניצח בפריימיריז לנשיאות | Amilcar Orfali/Getty Images

שתפו: