כניסה
הרשמה לניוזלטר

ההשפעה של צבעים על הרגשות שלנו והתחושה הפנימית שלנו היא תחום שנחקר לא פעם. מי ששואף…

תוכן שיווקי | 22 בנובמבר 2023 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

צבעים שנבדקו מחקרית כמרגיעים ויוצרים אווירה שלווה

ההשפעה של צבעים על הרגשות שלנו והתחושה הפנימית שלנו היא תחום שנחקר לא פעם. מי ששואף ליצור בביתו אווירה שלווה ונעימה יכול להשיג את המטרה באמצעות שילוב של צבעים מסוימים המעודדים רוגע. במאמר זה נבחן את הצבעים אשר נבדקו מחקרית כמרגיעים ונבין כיצד ניתן לשלב אותם בבית, כדי ליצור אווירה שלווה.

כחול

הצבע הכחול מזוהה במיוחד עם השמים שמעלינו והים הנוצץ המביאים שלווה רבה. זהו ללא ספק הצבע הראשון שעליו כדאי לתת את הדעת אם אתם רוצים להכניס אווירה מרגיעה לבית. מחקרים מציעים כי ישנם גוונים של כחול המשרים על המתבונן תחושה של רוגע והם גם מפחיתים מתח. שקלו להוסיף גוונים של כחול בהיר לבית באמצעות שימוש בקירות, בריהוט ובפריטי מוקד שונים. למשל, דמיינו פוף ענק וכחול לתוכו תוכלו לשקוע בסוף יום העבודה, כמו לצלול אל תוך הים המרענן.

ירוק

הצבע הירוק מעלה מחשבות על טבע רחב ידיים ועוצמתי. צבע זה גם הוא הוכח ככזה אשר מייצר השפעה מרגיעה. גוונים שונים של ירוק יכולים להביא לתחושה של איזון והרמוניה. בין אם תשלבו יותר צמחייה בבית, פריטי אומנות המשלבים אלמנטים ירוקים או שתבחרו לרכוש ספה ירוקה מקטיפה, צבע זה יוכל להביא לכם שלווה רבה. חשבו כמה מואר ורענן ירגיש הבית שלכם כאשר תכניסו לתוכו את צבעו של הטבע המשגשג.

צבעים ניטרליים

גם צבעים ניטרליים כמו בז’ או גוונים שונים של הצבע הלבן יכולים להביא לבית משב רוח של רוגע. צבעים אלה יכולים להשרות עליכם תחושה של מרחב ונינוחות. כמו כן, פריטים לבית בצבעים הללו יכולים להיות הרקע המושלם ליצירות אומנות צבעוניות או שטיחים מעוצבים. שקלו לשלב בבית פריטים גדולים בצבעים ניטרליים כמו כורסאות, מיטות או שולחנות, כדי להכניס איזון לבית.

סגול לילך

סגול לילך הוא גוון עדין של סגול שאותו משייכים לא פעם להירגעות ושלווה. מחקרים מראים כי צבע זה יכול להביא השפעה מרגיעה למערכת העצבים בגופנו, ממש כמו שתמצית צבע הלילך יכולה להפיג מתח. לכן, אין ספק כי זהו צבע אידיאלי לשילוב בחדר השינה ובחדרים שמטרתם לאפשר לנו להירגע מהיום שהיה. לדוגמה, תוכלו לשלב מצעים בצבע סגול לילך בחדר השינה כדי להבטיח לעצמכם שנת לילה מפנקת ומתוקה.

ורוד

גם גוונים בהירים של וורוד יכולים לעורר תחושות נעימות ושלוות. זהו צבע של תמימות ושמחה, כך שבהחלט מומלץ לשלב אותו באזורים שונים בבית כדי להחדיר חיוביות למרחב. באמצעות שילוב של אלמנטים ורודים בבית כמו כריות נעימות או שמיכות מפנקות, תוכלו להוסיף הרבה מאוד אווריריות לחלל. אומנם לא פעם אנו נוטים לחשוב שהצבע הוורוד שמור לחדריהם של תינוקות בלבד, אך האמת שגם מבוגרים, גברים ונשים כאחד יכולים ליהנות ממנו עד מאוד.

אפור

האפור על גווניו יכול להביא שילוב מעניין של אלגנטיות ורוגע. לדוגמה, אפור כחלחל יכול להביא ליושבי הבית תחושה של שלווה ולכן הוא מתאים במיוחד לחדר השינה או לסלון. לעומת זאת, ישנו גם האפור הנע יותר לעבר הגוון חום, אשר מביא דווקא תחושה של התקרקעות ויציבות והוא יתאים מאוד לאזורים כמו המטבח או חדר האוכל. אם כן הצבע האפור יכול לעזור לכם ליצור בכל חלל בדיוק את האווירה שאליה אתם מכוונים, כל עוד תשתמשו בגוון הנכון. אם אתם רוצים להעניק יותר חום מזמין לחלל תוכלו להשתמש באפור הנע לכיוון הצבע החום. לעומת זאת אם אתם רוצים להעניק אווירה שלווה יותר, אפור לכיוון הגוון הכחול יהיה הבחירה המושלמת.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
נמצאו בארה”ב ריכוזי ליתיום בהיקף כמעט חסר תקדים. מה ההשלכות?

קרן זריהן

ליתיום הוא חומר המשמש בסוללות מחשבים, סמארטפונים, כלי רכב חשמליים וכמעט כל מכשיר אלקטרוני נייד. מה עשויה להיות משמעות התגלית עבור ארה"ב ועבור שוק הליתיום העולמי?

חיידקי המעיים שמתמרנים לנו את הרגשות

רקפת תבור

מתברר שלטריליוני החיידקים שחיים ב"מוח השני" שלנו - המעיים - 
יש השפעה לא מבוטלת על ההתנהגות שלנו

במהלך השבת הוצפה התקשורת בפרסומים על עסקה עם חמאס – הנה סיכום

צוות מגזין אפוק

יש התקדמות, אבל בעצם לא. הוסכם על נסיגת כוחות צה"ל, אבל רגע - אולי לא

נק’ למחשבה: האם תקציב גדול יותר למחקר ופיתוח מעלה את רמת המכירות?

דינה גורדון, דורית דינור, יערה ארגוב

עסקים

כיצד הפכו הרשעים לגיבורים החדשים שלנו

לירואי רז

עד לא מזמן, כשהיינו הולכים לקולנוע הדברים היו פשוטים. גיבור הסרט היה בחור טוב עם כוונות טובות שהמניע שלו היה לעזור לאנשים, להיות אב טוב יותר לבת שלו, ובעיקר, לתפוס את האיש הרע. תחשבו על

מהי הדרך הנכונה להשתמש בכוח הרצון שלנו?

דינה גורדון

ד"ר רוי באומייסטר מציע תזה חדשה-ישנה על כוח רצון ויצירת הרגלים

שתפו: