כניסה
הרשמה לניוזלטר

אנחנו חיים בעולם שבו האינטרנט הוא חלק בלתי נפרד מאתנו. כולנו מחפשים שירותים ומוצרים דרך האינטרנט…

תוכן שיווקי | 17 ביולי 2022 | תוכן שיווקי | 4 דק׳

קידום אורגני: מה מניע אדם ללחוץ על תוצאה בגוגל?

אנחנו חיים בעולם שבו האינטרנט הוא חלק בלתי נפרד מאתנו. כולנו מחפשים שירותים ומוצרים דרך האינטרנט ואף מבצעים פעולות שונות ומגוונות בהתאם לצורך. לפעמים מדובר ברכישה אונליין של מוצר מסוים, הזמנת תור או בחינה של המוצרים והשירותים השונים. מאז שהאינטרנט חדר לחיינו, הבינו בעלי העסקים שאי אפשר בלעדיו ושהם צריכים לעשות הכול במטרה להחזיק את הראש מעל למים. או מבילים אחרות: לגרום לגולשים להיכנס דווקא לאתר שלהם.

מדוע הגולש לוחץ על תוצאה כזו ולא אחרת?

אז מה גורם לגולש X ללחוץ על תוצאה של אתר אחד ולא השני? ובכן, גורם משמעותי המשפיע במיוחד על התוצאות הוא המיקום. הגולשים מעדיפים ללחוץ על התוצאות הראשונות בגוגל כאשר הם מחפשים ביטוי מסוים כמו "רופא שיניים בתל אביב" או "קוסמטיקאית בכפר סבא". לגולשים אין זמן או כוח לדפדף בין עמודי האתר כדי למצוא את השירות המתאים. כך שהם מעדיפים להתייחס לתוצאות הראשונות בלבד. אם כך, אתם אומרים לעצמכם, הדרך הקלה יותר היא פשוט לפנות לקידום ממומן בגוגל. כל שיש לעשות במקרה זה הוא לשלם לגוגל פר קליקים, והמודעה תופיעה ראשונה. למעשה, העניין לא כל כך פשוט. גם בקידום הממומן קיימת תחרות בקרב בעלי העסקים, כך שגם קידום ממומן מצריך ידע קודם. אבל זה עוד לא הכול. ברגע שהגולש מבחין בהודעה הממומנת, היא נראית אמינה פחות בעיניו. הוא יעדיף לגלול קצת יותר למטה כדי ללחוץ על מודעה בלתי ממומנת וללחוץ עליה. ואכן, אתר המקודם בקידום אורגני, זוכה להערכה רבה יותר.

מדוע כדאי לקדם את האתר במסגרת הקידום האורגני?

בהשוואה לקידום הממומן המהיר יחסית, הקידום האורגני הוא איטי והדרגתי. מדובר בעבודה סיזיפית שיש להשקיע עד שהאתר עולה לתוצאות הראשונות בגוגל, ועדיין בעלי עסקים רבים מעדיפים דווקא אותו. קיימות כמה סיבות להעדיף את הקידום האורגני על פני הממומן. ראשית, קידום אורגני דורש השקעה רבה באתר, שהוא למעשה הפנים של העסק שלכם. כך שבסופו של דבר, מקבלים אתר מושקע ויוקרתי. שנית, הקידום האורגני מתמזג היטב עם מנוע החיפוש של גוגל, ולכן הוא מועדף יותר על הגולשים. מעבר לכך, האתר הוא נכס לכל דבר ועניין. כך שאם אתם לא צריכים אותו, אפשר למכור אותו. ואם מדובר באתר שקודם היטב, יהיה מי שמוכן לשלם עליו מחיר טוב.

FREEPIK

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
"הגורואים" החדשים של המנהלים

מאיה מזרחי

מנהלי הייטק עם פילוסופים אישיים – הטרנד שסוחף חברות בעמק הסיליקון ושורשיו בתרבויות קדומות

"אין לי ספק שהמלך עבדאללה היה רוצה שישראל תפרק את החמאס. גם הסעודים היו רוצים"

אורן שלום

ד"ר שי הר-צבי, ראש תחום הזירה הבינלאומית והמזרח התיכון במכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS) באוניברסיטת רייכמן, מסביר בריאיון למגזין אפוק על הפער בין המסרים שמעבירות מדינות ערב בתקשורת, לבין המציאות מאחורי הקלעים. "גם הם פוחדים מטרור, מדאע"ש ומכל הדברים האלה. יש כאן אינטרסים עמוקים שלצידם אילוצים כבדים, והמנהיגים האלה מנסים לתמרן בין לבין"

פרשנות: התפיסה שהציג הנגבי – לשלטון פלסטיני מתון ברצועת עזה – מנותקת מהמציאות העזתית

יוני בן מנחם

כדי להקים שלטון פלסטיני מתון צריכים לקרות מספר תהליכים שאינם מבשרי טובות

המהלך הבא במשחק השחמט העולמי – אוקטובר 2022

איל לוינטר

פרשנות: מספר תרחישים אפשריים בגזרות שונות: רוסיה, שוודיה, לבנון, צ'ילה וארה"ב

הרוג במטח הכבד הבוקר לעבר קריית שמונה

צוות מגזין אפוק

כ-30 שיגורים הבוקר לעבר קריית שמונה; חיזבאללה לקח אחריות למטח

האם הממשל האמריקני קשר קשרים עם הרשתות החברתיות כדי לצנזר את חופש הדיבור במסווה של מאבק ב"מידע כוזב"?

יאן יקיאלק

בעת כתיבת שורות אלה נשלח לצמרת ממשל ביידן, כולל לד"ר אנתוני פאוצ'י, צו הדורש מהם להגיש את כל התכתבויותיהם האלקטרוניות עם חברות הביג טק, כדי שאפשר יהיה לראות האם העבירו להן הוראות צנזורה. "יש אוצר בלום של מידע העומד להתפרסם בקרוב, אחרי שהשופט בתיק אישר את הבקשה שלנו לגילוי מסמכים", אומר בריאיון ג'ף לאנדרי, התובע הכללי של מדינת לואיזיאנה המוביל את התיק

שתפו: