כניסה
הרשמה לניוזלטר

בפאנל שנערך עם עיתונאים בפילדלפיה, ציינה סגנית נשיא ארה"ב והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות, כי תמכה בהחלטת ממשל ביידן לעצור זמנית את אספקת הפצצות הכבדות לישראל במהלך חודש מאי, כחלק ממאמצים לקידום עסקת חטופים והפסקת אש במלחמה בעזה

דורון פסקין | 18 בספטמבר 2024 | חדשות | 1 דק׳

האריס: תמכתי בעצירת אספקת פצצות כבדות לישראל; היה לנו מינוף, והשתמשנו בו

סגנית נשיא ארה"ב והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות, קמלה האריס, אמרה אמש כי תמכה לחלוטין בהחלטת ממשל הנשיא הנוכחי, ג'ו ביידן, לעצור זמנית, במהלך חודש מאי, את אספקת הפצצות הכבדות לשימושה של ישראל במלחמה ברצועת עזה. יצוין כי עצירת המשלוח ננקטה בתחילת חודש מאי טרם כניסת צה"ל לרפיח.

במהלך ריאיון עם פאנל של עיתונאים בפילדלפיה, באירוע שאורגן על ידי "חברי האגודה הלאומית של העיתונאים השחורים" (NABJ), היא אמרה: "אחד הדברים שעשינו לדוגמה, ואני תמכתי בו לחלוטין, הוא ההשהיה שהכרזנו על פצצות במשקל 2,000 פאונד. היה לנו מינוף, והשתמשנו בו".

עוד אמרה האריס כי "בסופו של דבר, הדבר שישחרר את הכל באזור זה, הוא ביצוע העסקה הזו (עסקת חטופים, ד"פ). לא אגלה [פרטים] משיחות פרטיות, אך אומר לכם שיש לי שיחות ישירות עם ראש הממשלה [נתניהו], עם נשיא ישראל, עם המנהיג המצרי ובני בריתנו, ואני סבורה שהבהרנו את עצמנו שהעסקה הזו צריכה להיעשות לטובת כולם באזור, כולל הוצאת החטופים שרק לאחרונה ראינו את הדוגמה של מה שקרה עם שישה מהם, כולל אזרח אמריקני אחד".

סגנית נשיא ארה"ב והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות, קמלה האריס במהלך ריאיון עם פאנל של עיתונאים בפילדלפיה, 17 בספטמבר 2024 | צילום מסך

שתפו: