כניסה
הרשמה לניוזלטר

מהי הבעיה הגדולה ביותר שמדיניות החוץ של ארה"ב ניצבת מולה? מייק פומפאו, מזכיר המדינה של ארה"ב, מסביר זאת בבהירות בראיון מיוחד

יאן יקיאלק | 11 בינואר 2021 | גיאו-פוליטיקה | 10 דק׳

ראיון מיוחד עם מזכיר המדינה של ארה"ב מייק פומפאו

"ארה"ב התעלמה מהאיום העצום הזה, ועכשיו הוא בפתחנו. הוא כבר נמצא כאן, בשערינו. המפלגה הקומוניסטית הסינית נמצאת כאן, באמריקה", אומר לי בפתח הריאיון מזכיר המדינה של ארה"ב מייק פומפאו, בהתייחסו לאיום הגדול ביותר שניצבת מולו מדיניות החוץ אך גם מדיניות הפנים של ארה"ב.

"דיסידנטים התריעו בפנינו וסיפרו לנו על הבעיות האלה, אבל בחרנו להתעלם מהם (פומפאו מתייחס למתרגלי פאלון גונג למשל שהתריעו על כך שנים רבות, י"י). היו לנו אתגרים אחרים להתמודד איתם – היינו עסוקים בהתמודדות רצינית מול איומי הטרור. ידענו מהו טבעו האמיתי של המשטר הזה [...] ובכל זאת התעלמנו מכך [בעשורים האחרונים]. התעלמנו מזה בין השאר מכיוון שמוסד מדיניות החוץ שלנו האמין עמוקות שאם נעשה איתם מספיק עסקים, אם יהיה לנו מגע איתם, המק"ס או חלקים בה ינהגו, לפחות על פני השטח, בהגינות ועל בסיס של הדדיות. זו הייתה הנחה שגויה לחלוטין לאורך כל הדרך. ההתנגדות לנקיטת צעדים נגדם הייתה עצומה, מכיוונים רבים ומסיבות שונות, חלקן כלכליות, חלקן כי אנשים באמת חשבו שהמק"ס יכולה להשתפר. וזה בבירור היה שגוי. הנשיא טראמפ הכיר בזה כבר מתחילת מסע הבחירות שלו [ב-2016], ולאחר מכן עם כניסתו לתפקיד.

"לאורך ארבע השנים האחרונות הצלחנו לשנות באופן מהותי את האופן שבו המערב כולו תופס את סין. אפילו באירופה, באוסטרליה, ובדרום מזרח אסיה יודעים. הם יודעים שהמק"ס חורשת רעות. ממשל טראמפ החל, בכל ממד, להפנות את הספינה לכיוון הנכון, כדי שאמריקה תעשה שוב את הדבר הנכון ותגן על עצמה מפני האיום הקומוניסטי הזה שמגיע מסין".

צילום: Charlotte Cuthbertson/The Epoch Times

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: