הפסיכולוג רון פרידמן מתמקד בספרו החדש בגורם שרק מעטים מעזים לדבר עליו, אך מרבית המומחים משתמשים בו – היכולת לפענח את סוד הצלחתם של מוצרים מצליחים, לגלות את הדפוסים שמאחוריהם ואז ליצור באמצעותם דבר אותנטי חדש
מאיה מזרחי | 9 באוגוסט 2021 | פסיכולוגיה | 16 דק׳
תמיד חשבנו שהצלחה תלויה רק בכישרון ובאימונים קשים. כעת מתברר שמרכיב קריטי נוסף בה הוא "הנדסה לאחור"
השנה הייתה 1983 וסטיב ג'ובס ישב במשרדו שבחברת אפל בעיר קופרטינו שבקליפורניה. החברה הייתה בקושי בת שבע שנים, ועלייתה הייתה מהירה ומבטיחה מאוד. תוך מספר שנים שוויה יוערך ביותר ממיליארד דולר.
ג'ובס התכונן והיה נרגש לקראת השקת ההמצאה החדשנית ביותר של אפל לאותה תקופה – המקינטוש. אולם לפתע, שבועות ספורים לפני הצגת המוצר לציבור, גילה ג'ובס שמישהו עוקף אותו בסיבוב ומציג לציבור מוצר בעל מאפיינים דומים. המישהו הזה היה היזם ואיש העסקים ביל גייטס שערך אירוע בניו יורק בו הכריז על תוכניתה של מיקרוסופט לפתח מערכת הפעלה ידידותית למשתמש (בעלת מאפיינים דומים למקינטוש) שאולי שמעתם עליה – ווינדוס.
ג'ובס זעם על כך. באותם ימים למחשבים לא הייתה עדיין גרפיקה צבעונית והם לא נראו כמו שום דבר שמזכיר את המחשבים של היום. השתמשו במחשב כדי לבצע פעולות פשוטות באמצעות מקלדת בלבד ונדרשה הבנה בכתיבת קוד. המקינטוש של ג'ובס הציע שני חידושים: גרפיקה טובה ועכבר – משהו שהציבור עדיין לא הכיר. מטרתו הייתה לערער את עולם המחשוב האישי לנצח, וגייטס שיבש את תוכניתו.
רוצה לקרוא עוד?
להמשך קריאה הירשמו או התחברו