פסיכולוגיה של צרכנים
13 בינואר 2019 | פסיכולוגיה | 2 דק׳
נק' למחשבה: מתי גברים קונים יותר: כשבסביבה גבר שרירי ואתלטי או אישה אטרקטיבית?
בחנות השייכת לחברה בין-לאומית גדולה בשוודיה*, נערך ניסוי מעניין. כדי לקבל את פני הלקוחות, הוצב בכניסה לחנות עובד ממין זכר, שרירי, גבוה מהממוצע ובעל מראה אתלטי, שדורג על ידי משתתפי ניסוי קודם כ"בעל חזות פיזית דומיננטית מעל הממוצע".
בניסוי התגלה כי כאשר העובד החסון היה נוכח בסביבה, לקוחות גברים הוציאו כמעט פי שניים יותר כסף מאשר כשלא היה נוכח – 165 דולר לעומת 92 דולר. נשים לעומת זאת הוציאו רק 72 דולר כאשר העובד החסון קיבל את פניהן בכניסה (פי שניים פחות מהגברים). ואילו כאשר העובד החסון לא היה נוכח, הנשים בניגוד לגברים, הוציאו יותר כסף – 97 דולר. נוסף על כך, המחקר העלה גם כי פרט לסכום הכולל, נטיית הגברים הייתה לבחור במוצרים יקרים יותר המסמלים סטטוס גבוה יותר בחברה.
רוצה לקרוא עוד?
להמשך קריאה הירשמו או התחברו