באילו אסטרטגיות שכנוע יצירתיות השתמש טראמפ בזירה העסקית, ומה ניתן ללמוד מהן על התנהלותו בזירה הפוליטית? מרטין לץ, מומחה למשא ומתן, מספר בראיון לאפוק טיימס על ממצאיו לאחר שבחן כ-100 מעסקאותיו של טראמפ
איל לוינטר | 11 באוקטובר 2018 | פסיכולוגיה | 16 דק׳
אסטרטגיות השכנוע (האמיתיות) של דונלד טראמפ
"לשום דבר אין השפעה ישירה יותר על הביטחון והצמיחה של העולם מאשר לכישורי המשא ומתן של דונלד טראמפ", אמר לי בראיון מרטין לץ, מומחה למשא ומתן שייעץ לעשרות חברות גדולות בארה"ב והדריך פוליטיקאים ואנשי עסקים. זאת בדיוק הסיבה שבגללה לץ חקר את הנושא והוציא באוגוסט השנה ספר הסוקר ולומד מעשרות העסקאות והאסטרטגיות ששימשו את הנשיא בדרכו לפסגה (The Real Trump Deal, 2018).
עסקת מאר א לאגו היא בבואה למרבית עסקאותיו המוצלחות של טראמפ. "היא מראה את העיקרון החשוב ביותר בעסקאותיו המוצלחות – יצירת מנוף או לחץ על הצד השני"
בין העסקאות שלץ סוקר, היו עסקאות מוצלחות, אבל היו גם לא מעט עסקאות כושלות. ב-1990 כמעט איבד טראמפ את כל נכסיו, ובנקודה מסוימת הוא אף פשט רגל והיה חייב 3.2 מיליארד דולר לנושים. ולמרות הכול, הוא חזר למשחק ובנה מותג בין-לאומי מצליח ומוערך השווה מאות מיליוני דולרים. מהן אותן אסטרטגיות משא ומתן עסקיות שמשמשות את טראמפ? ומה ניתן ללמוד מהן על יכולתו לנהל משא ומתן גם בזירה הפוליטית?
רוצה לקרוא עוד?
להמשך קריאה הירשמו או התחברו
נשיא ארה״ב דונלד טראמפ, 19 באוקטובר 2016 | צילום: Joe Raedle/AFP/Getty Images