כניסה
הרשמה לניוזלטר

מותגי הצלחה נבנים בדרך כלל סביב "זאבים בודדים" כמו ביל גייטס וסטיב ג'ובס, וכמעט תמיד ממעיטים בערכו של הגורם האמיתי להצלחה – שיתוף פעולה. הגיע הזמן לשנות זאת

יניב ניצן | 19 באפריל 2018 | פסיכולוגיה | 6 דק׳

"היד הנעלמה" של ההצלחה

יונג שאו היה פילוסוף סיני בן המאה ה-11. הוא נחשב לאחד האנשים החכמים והמשפיעים בתקופתו. הוא היה קוסמולוג, משורר והיסטוריון שרעיונותיו השפיעו באופן מעשי על תפיסות השלטון בדורות שבאו אחריו.

את תורתו ואת תפיסתו הוא ריכז בספר הנקרא "הואנג-ג'י-שו". האגדה מספרת שכשהזדקן הוריש את שיטתו לשניים מתלמידיו. כל תלמיד קיבל הדרכה על חלק אחר של הספר.

אנדרו וויילס | תמונה:Klaus Barner

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
ברואר מציע להיעזר בטכניקות של מודעות כדי לשנות את הרגלי האכילה שלנו | איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
משחקי הרעב: איך לרזות באמצעות התבוננות פנימה

רקפת תבור

אנו נוטים לשגות ולחשוב שהאושר האמיתי מחכה לנו תמיד מעבר לפינה – במטרה הבאה, בקשר החברתי הבא או בחופשה הקרובה
מסלול הריצה ההדוני – מדוע רמת האושר שלנו תמיד תישאר בסיסית

מאיה מזרחי

צילום: Patrick Schneider/Unsplash
ניקסן – האמנות ההולנדית של לא לעשות כלום

מאיה מזרחי

עיצוב אילוסטרציה: מגזין אפוק, תמונות: Focus Pix/Shutterstock.com, Jamie Squire/Getty Images, Clive Brunskill/Getty Images,
Hannah Peters/Getty Images, Jack Guez/AFP
משחקים מנטליים: מה גורם לספורטאים הגדולים ביותר "להיחנק" תחת לחץ, ולאחרים לפרוח

איל לוינטר

חרם זה מאבק המתרחש לרוב בתוך האליטה, או כנגד ילדה חדשה שהיא הדבר האקזוטי החדש המהווה איום על אחת הבנות
בתוך מוחו של בריון

מאיה מזרחי

צילום: Shutterstock
הנטייה לראות את הרע באחרים, במקום את הטוב

דינה גורדון

שתפו: