בשחמט ובעסקים המיקום שלך עשוי להיות חשוב יותר מאשר הכמות שהרווחת
יניב ניצן | 8 במרץ 2013 | פסיכולוגיה | 3 דק׳
להפסיד כדי לנצח
לא מאמין בחינם", אמר לי מנהל מכירות מנוסה. "בשום שלב של חיי מוצר או שירות?", שאלתי ליתר ביטחון. "חינם זה לא רציני", הוא השיב. מספר שבועות לאחר מכן נתקלתי במכרה, אשת שיווק בכירה: "ממש לא", אמרה לי בהחלטיות, "אני לא מאמינה בחינם בשום שלב".
לפעמים נראה כאילו היינו פראיירים. נתנו משהו בחינם, ולא קיבלנו שום תמורה. למשל כשמקריבים כלי בשחמט. איזה יתרון יכול להיות בלתת כלי חזק לצד השני? הרי אחת הדרכים לנצח במשחק היא להשיג צבא גדול יותר מזה של היריב. אבל אולי ההפסד של כלי, כלומר הפסד בחומר, ייצור יתרון ברוח, כמו פתיחת אפשרויות מיידיות להתקפה על המלך היריב והכרעת המשחק.
רוצה לקרוא עוד?
להמשך קריאה הירשמו או התחברו