כניסה
הרשמה לניוזלטר

הגיע הזמן לשים דברים על השולחן: הג'יפים משתלטים עלינו, גם בשטח, גם בכבישים העירוניים וגם בחניוני המגדלים. איך הגענו לזה?

טל אבן | 11 ביולי 2013 | מחשבות | 5 דק׳

השתלטות הג'יפים

היה זה חורף של שנת 1996. אני, חייל מילואים צעיר, נשלחתי עם יחידתי מאזור התבור לכיוון הנגב, לפעילות. פיצלו אותנו לרכבים שונים המשתתפים בתרגיל, ואיתם הגענו לדרום. "250 ק"מ, לא נורא", חשבנו. אז חשבנו.

המסע התברר כחוויה קשה. נסענו בנ"נ, משאיות ומשוריינים צבאיים. "ג'יפים" כשם גנרי לכלים. הבעיה היא שהרכבים האלה לא מיועדים לנהיגה במהירות העולה על 60 קמ"ש. בחלקם אין חלון קדמי. מתלים ורכות נסיעה אינם בלקסיקון שלהם. רדיו אין, ומזגן? נו באמת, לא כאן.

סוזוקי

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
דעה: צמרת 8200 צריכה להניח את המפתחות

יוני בן מנחם

צמרת היחידה נכשלה במשימה הכי חשובה של היחידה - מתן התראה בזמן על המלחמה. נוסף על כך היא מתקשה עד כה להביא מודיעין מדויק על מקום החזקתם של החטופים הישראלים ברצועת עזה, ועל מיקומה של הצמרת הצבאית של חמאס

פרשנות: האם ישראל באמת תוכל לממש את תוכנית נתניהו ליום שאחרי המלחמה ברצועת עזה?

יוני בן מנחם

ראש הממשלה נתניהו העביר לאישור הקבינט הביטחוני את תוכניתו ליום שאחרי המלחמה. אלה הבעיות ואתגרי היישום שיש בה

פרשנות: העסקה לשחרור החטופים עדיין רחוקה

יוני בן מנחם

גורם מדיני בכיר אומר כי למרות שחמאס גילה גמישות במגעים וירד בדרישותיו, "העסקה עדיין רחוקה". על פי גורמים אמריקנים, אלה ההסכמות שהושגו בוועידת פריז

פרשנות: מאמץ הבלימה המדיני של ישראל

יוני בן מנחם

במקביל למערכה הצבאית, ישראל מנהלת מערכה מדינית של בלימת הלחצים שמופעלים עליה מצד ארה"ב והקהילה הבינלאומית

ארגון חדש ברצועת עזה פועל נגד חמאס | פרשנות

יוני בן מנחם

גורמים בחמאס מודאגים מאוד מהתופעה, שלהערכתם עלולה להתרחב לכל חלקי הרצועה, ולכרסם בתמיכה בארגון

פרשנות: איראן בוגדת בשלוחותיה

יוני בן מנחם

על פי מסמכים שנתפסו בח'אן יונס, סינוואר אמר לאנשיו שקיבל התחייבות מהציר האיראני כי בעקבות ההתקפה של חמאס תיפתח התקפה מקבילה של חיזבאללה, דבר שלא קרה. זו עשויה להיות הסיבה

שתפו: