כניסה
הרשמה לניוזלטר

על פי דיווח בסוכנות הידיעות הרוסית TASS, אלפי בני אדם עזבו את בתיהם באזורי הגבול במחוז קורסק, ולמעלה מ-600 מהם שוכנו במתקני אירוח זמניים. "המכון למחקרי מלחמה" בוושינגטון דיווח כי הכוחות האוקראינים הצליחו לחדור לעומק של 10 קילומטרים לפחות לשטח רוסיה

דורון פסקין | 8 באוגוסט 2024 | חדשות | 2 דק׳

פוטין מגיב לראשונה לפלישה האוקראינית לרוסיה, מצב חירום הוכרז במחוז קורסק

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין האשים אתמול (רביעי) את אוקראינה ב"פרובוקציה בקנה מידה גדול" ו"ירי חסר אבחנה" באזור קורסק, שם טוען הקרמלין כי הוא נלחם בפלישה של כוחות אוקראינים מאז יום שלישי.

"משטר קייב ביצע פרובוקציה נוספת בקנה מידה גדול, וביצע ירי חסר אבחנה מסוגים שונים של כלי נשק, כולל טילים, על מבנים אזרחיים, בנייני מגורים, אמבולנסים", אמר פוטין בישיבת ממשלה במוסקבה.

"מיד לאחר פגישתנו, אקיים פגישה עם ראשי סוכנויות הביטחון, משרד ההגנה, המטה הכללי, ה-FSB, כלומר משמר הגבול של שירות הביטחון הפדרלי. אקשיב לדיווח נוסף של עמיתים על המתרחש באזור קורסק", אמר פוטין. "אבל אני רוצה לומר שבעקבות שיחתי עם המושל בפועל של מחוז קורסק [אלכסי סמירנוב], ניתנו הנחיות למספר מחלקות אזרחיות להעניק את הסיוע הדרוש לתושבי האזור. אני גם מבקש מהממשלה לקחת את הנושא הזה על עצמה ללא דיחוי. אני מבקש מסגן היו"ר הראשון של ממשלת הפדרציה הרוסית, דניס ולנטינוביץ' מנטורוב, לתאם עבודה זו בשלב הראשון", הוסיף פוטין.

תיעוד מהפלישה למחוז קורסק, 5 באוגוסט 2024 | צילום מסך

שתפו: