ההורים של היום התפטרו מתפקידם, מערכת החינוך משרתת בעיקר קבוצות אינטרסים, והילדים מחונכים על פי נורמות פסולות. שיחה עם נמרוד אלוני, פרופ׳ לפילוסופיה של החינוך, על משמעות החיים, ריאליטי ודמות המחנך המושלם
בן קמינסקי | 26 בספטמבר 2014 | חברה והיסטוריה | 8 דק׳
״יש קבוצות אינטרסים שלא רוצות שאנשים יהיו מחונכים״
״חינוך במובן האידיאליסטי או הפילוסופי אינו מסתפק ברכישת בקיאות בידע, בטח שלא בהכשרה מקצועית, ובטח שלא בצייתנות מוסרית, אלא תמיד שואף לאיזשהו אידיאל של מה שנקרא הכשרה לאמנות החיים, או הכשרה ל׳בנאדמיות׳. זהו אידיאל שקיים מתקופתם של קונפוציוס ובודהא במזרח, דרך סוקרטס, אפלטון ואריסטו״, אומר לי פרופ׳ נמרוד אלוני בתחילת השיחה שקיימנו במשרדו שבסמינר הקיבוצים. פרופ׳ אלוני, בנה של שולמית אלוני, הוא ראש המכון לחינוך מתקדם במכללת סמינר הקיבוצים, וראש קתדרת אונסקו לחינוך הומניסטי.
מה זה מבחינתך הכשרה ל״בנאדמיות״?
רוצה לקרוא עוד?
להמשך קריאה הירשמו או התחברו