כניסה
הרשמה לניוזלטר

בעולם כולו ישנה מגמה במסגרתה רואים איך נשים מצליחות לתפוס תפקידים משמעותיים בעמדות כוח. עד לפני…

תוכן שיווקי | 4 במרץ 2024 | תוכן שיווקי | 2 דק׳

יוצרות היסטוריה: מסען של נשים ישראליות לשוויון והשפעה

בעולם כולו ישנה מגמה במסגרתה רואים איך נשים מצליחות לתפוס תפקידים משמעותיים בעמדות כוח. עד לפני כמה עשורים היה נדיר מאוד לראות נשים בעמדות השפעה מהותיות. אך פערי המעמדות בין גברים לנשים מצטמצמים, גם בישראל ישנה מגמה דומה. אנו רואים כיצד נשים יוצרות היסטוריה, ומבצעות מסע כביר אל עבר שווין והשפעה. במאמר הבא נסביר איך הנשים בישראל הפכו להיות מקור של כוח, וכיצד הן מבצעות שינוי מרענן. נשים חזקות בישראל זה כבר לא דבר מופרך, אלא עובדה קיימת בה כולנו מבחינים מדי יום מחדש. צעירות רבות בישראל יכולות לשאוב השראה מאותן נשים חזקות ששינו את המציאות שהייתה קיימת במדינתנו.

גולדה מאיר – חלוצה אמיתית

את סיפורה של גולדה מאיר כולנו מכירים, כאשר בשנת 1969 נבחרה להיות ראש ממשלת ישראל. האישה הראשונה (והיחידה) שכיהנה בתפקיד הזה, ועשתה היסטוריה של ממש. היא עשתה היסטוריה לא רק בגלל התפקיד אליו הגיעה, אלא בשל אישיותה המיוחדת. היא הייתה אסרטיבית מאוד, ולא נתנה לאף אחד לזלזל ביכולות שלה. כאשר מדברים על נשים חזקות בישראל היא ללא ספק הדוגמה הראשונה שעולה לכולם לראש. ראש ממשלה דומיננטית וחזקה, שהייתה שנים רבות אחת הנשים החזקות בפוליטיקה הישראלית.

אורנה ברביבאי – האלופה הראשונה בצה"ל

צה"ל ידוע כמקום מאוד גברי, עד לא מזמן לא הייתה מעולם אישה שהגיעה לתפקיד אלוף. אורנה ברביבאי עשתה היסטוריה כאשר התמתנה בשנת 2011 לראש אגף כוח אדם. זוהי הפעם הראשונה בה אישה מגיעה לתפקיד כל כך משמעותי, כאשר מסביבה יש רק גברים. בזכות פרצת הדרך הזו, עוד נשים מצאו את עצמן מגיעות לתפקידים משמעותיים כמו התפקיד הזה. אורנה ברביבאי הייתה סנונית ראשונה, היא ללא ספק אחת מאותן נשים חזקות בישראל שחובה להכיר.

מרים פרץ – מקור להשראה ואמונה

אי אפשר לדבר על נשים חזקות בישראל מבלי לדבר על מרים פרץ שהפכה להיות מוכרת בעל כורחה. היא כמובן הייתה מעדיפה לוותר על עמדת הכוח אותה קיבלה, אך כיום היא משתמשת בכוח בתבונה רבה. מרים פרץ שכלה את שני בניה אוריאל ואלירז, מציאות בלתי נתפסת. כיום הפכה להיות מרים לאחת הנשים החזקות במדינה, כזו שמשמשת מקור השראה למשפחות שכולות רבות.

רחל כהן-כגן – לוחמת לזכויות נשים

את גולדה מאיר כולנו מכירים, אך האם יצא לכם לשמוע על רחל כהן-כגן? היא הייתה אחת משתי הנשים היחידות שחתמו על מגילת העצמאות (יחד עם גולדה מאיר). רחל כהן-כגן הייתה לוחמת שנלחמה לזכויות נשים במדינת ישראל הצעירה בראשית ימיה. בעוד גולדה מאיר הייתה עסוקה בנושאים אחרים, עבור רחל זכויות הנשים היו מטרה נעלה. גם כאן במקרה של נשים חזקות בישראל חובה להזכיר את השם שלה ולהסביר את פועלה לאורך השנים.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
בעלי מותג מזון לא ציפו ששן יון יהיה כל כך מעורר השראה וקסום

צוות מגזין אפוק

אלכס: "זה משהו מיוחד, חדשני ולא רגיל. המסורת היא השורשים שלנו. אי אפשר לעקור את המסורת. אי אפשר לעקור את השורשים. מי שנלחם נגד

גברים, חיזרו להיות ג'נטלמנים

דורית דינור

כיצד פגע החופש המיני בגברים, בנשים ובמוסד המשפחה, ומה אפשר לעשות כדי לאחות את השברים

פרשנות: יחיא סינוואר יכריע את גורלה של רפיח

יוני בן מנחם

יו"ר הרשות מחמוד עבאס קרא להנהגת חמאס להציל את רפיח ולקדם עסקת חילופי שבויים מהירה עם ישראל. יחיא סינוואר מתעלם מקריאתו של יו"ר הרש"פ, והוא נחוש להילחם עד הסוף המר, גם במחיר אבדות כבדות לרפיח

פרשנות: מדוע רוב הפלסטינים ממשיכים לתמוך בחמאס?

יוני בן מנחם

למרות הסבל הרב של תושבי רצועת עזה במלחמה ומספר האבדות הגבוה שספגו, רבים מהם ממשיכים לתמוך בחמאס ובטבח ה-7 באוקטובר, והשנאה לישראל רק גוברת. מהן הסיבות לכך?

וילות בצפון

תוכן שיווקי

אנחנו כנראה לא מודעים לעובדה שיש הרבה וילות בצפון ישראל עם אותם שמות, וכולן שונות. הכותב הינו סוכן נדל"ן העוסק בתחום זה למעלה מ-15 שנה. הוא מציין שלהרבה אנשים יש ציפיות לא מציאותיות לגבי מה שהם יכולים לקבל עבור וילת נופש

האם כבר הכנתם את המזווה שלכם לשעת חירום?

דורית דינור

מגפת הקורונה סיפקה לנו הצצה לצורך להיערך מראש לתקופה של מחסור. מדריך חדש מסביר צעד אחר צעד כיצד להתכונן לאסון לפני שהוא מגיע

שתפו: