כניסה
הרשמה לניוזלטר

נציג סין אמר את הדברים במהלך היום הרביעי לדיונים בבית הדין הבינלאומי בהאג בנושא "חוקיות הכיבוש הישראלי של שטחים פלסטיניים"

דורון פסקין | 23 בפברואר 2024 | גיאו-פוליטיקה | 2 דק׳

סין: לפלסטינים יש זכות לעשות שימוש ב"מאבק מזוין" נגד ישראל – לא מדובר בטרור

סין הביעה אתמול תמיכה בזכותם של הפלסטינים לעשות שימוש ב"מאבק מזוין" נגד ישראל והדגישה כי לא מדובר ב"טרור". את הדברים הללו אמר מא שין מין, מנהל מחלקת האמנות והחוקים במשרד החוץ הסיני במהלך היום הרביעי לדיונים בבית הדין הבינלאומי בהאג בנושא "חוקיות הכיבוש הישראלי של שטחים פלסטיניים".

הנציג הסיני ציין במהלך נאומו כי הפלסטינים הכריזו על מדינתם בשנת 1988 וזכו בהכרה על ידי יותר מ-130 מדינות. "בחיפוש אחר הזכות להגדרה עצמית, לעם הפלסטיני יש את הזכות להשתמש בכוח כדי להתנגד לדיכוי זר ולהשלים את הקמת המדינה הפלסטינית העצמאית", אמר שין מין. הוא הבהיר בהקשר זה כי זוהי "זכות בלתי ניתנת להכחשה המבוססת היטב בחוק הבינלאומי".

במהלך דבריו לשופטים אמר שין מין כי "עמים שונים ששחררו עצמם מהשלטון הקולוניאלי והדיכוי הזר כדי להקים מדינה עצמאית אחרי מלחמת העולם השנייה - הפעולות שלהם משמשות כהוכחה ניצחת לזכות זו". והוא המשיך: "החלטות רבות אחרות מכירות בלגיטימיות של מאבק בכל האמצעים הזמינים, כולל מאבק מזוין של אנשים תחת שליטה קולוניאלית או כיבוש זר למימוש זכות ההגדרה העצמית". הוא טען שזכות זו למאבק מזוין נגד כיבוש זר מעוגנת באמנות בינלאומיות שונות וציטט את הסעיף הרלוונטי לכך מתוך "האמנה הערבית לדיכוי טרור" משנת 1988.

מא שין מין, מנהל מחלקת האמנות והחוקים במשרד החוץ הסיני, נואם בדיון בבית הדין בהאג, 22 בפברואר 2024 | צילום מסך מתוך הדיון בהאג

שתפו: