כניסה
הרשמה לניוזלטר

כיצד החלה אמריקה התאגידית לעבוד בשירות ה"ווקיזם"?

עידן לוי | 10 בנובמבר 2021 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

הקומפלקס התאגידי מכה שורשים

ויווק ראמסוומי הוא אמריקני-הודי בוגר הרווארד ויֵיל, בעל עבר בבנק ההשקעות גולדמן סאקס, ומנכ"ל מצליח של חברת ביוטק. ניסיונו כמנכ"ל בעולם התאגידי חשף אותו לתהליך עלייתו של מה שהוא מכנה "הקומפלקס התאגידי הפרוגרסיבי" (The Woke Industrial Complex) – יצור כלאיים קפיטליסטי חדש שבו תאגידים דורסניים מאמצים אג'נדות אולטרה ליברליות ופרוגרסיביות במטרה לצבור חסינות פוליטית ולקדם את עסקיהם בשווקים גלובליים, על חשבון החברה הדמוקרטית ואינטרסים אנטי-מערביים.

ראמסוומי ערק משורות חוג הסילון אליו השתייך, וכתב נגד התופעה שעל פי הניתוח שלו מהווה איום חדש על יסודות החברה הדמוקרטית. בעבר, מאבקים חברתיים ופוליטיים הוכרעו בקלפי תחת העיקרון של איש אחד קול אחד. אך תחת מודל הכלאיים החדש – הפכו התאגידים לזרוע ביצועית לאכיפת סדר יום חברתי רדיקלי עוקף קלפי, בשירות אג'נדת הווקיזם: אידאולוגיה המקדשת מאבקים חברתיים אובססיביים סביב גזע, מגדר, מין וחרדה אקלימית. בתמורה – התאגידים זוכים להגנה פוליטית מפני השמאל האנטי קפיטליסטי, והלבנה של חטאיהם המוסריים.

ראמסוומי מזהה את המשבר הפיננסי הגדול של 2008 כאירוע מכונן שהוביל לתופעת ה"התעוררות התאגידית". תנועת המחאה Occupy Wallstreet צברה פופולריות ודרשה לפעול נגד הכרוני-קפיטליזם. בנקודה זו נולדה הברית התאגידית-פרוגרסיבית. חבורת בנקאים זקנים נכנסו למיטה עם חבורת אקטיביסטים צעירים והולידו את ה-Woke Capitalism.

Vivek Ramaswamy, "Woke, Inc.: Inside Corporate America's Social Justice Scam", August 2021

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: