כניסה
הרשמה לניוזלטר

צנרת הביוב היא אחת המערכות שאנחנו לא רואים בדרך כלל ולמען האמת, רובנו לא רוצים לראות, לשמוע וכמובן גם לא להריח. הצנרת יכולה לעבוד לאורך שנים ללא כל בעיה עד שישנו גורם שפוגע בה ואז מתחילה הבעיה. בעבר כמעט כל בעיה בביוב דרשה טיפול עמוק שכלל הרס במבנה אך היום אפשר לטפל בביוב גם בלי לראות נזקים על פני השטח

תוכן שיווקי | 4 בפברואר 2024 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

3 השיטות המומלצות לתיקון ביוב ללא הרס: כדאי להכיר

לרוב המערכות הנסתרות פועלות כסדרן אך לעתים ישנו בלאי טבעי המחייב התייחסות ולעתים חפצים שנכנסו לביוב או שורשים שחדרו אליו מחייבים התייחסות מתאימה. במקרה זה הדאגה הראשונה אצל רבים היא מהמבנה שלנו וכדי להפחית דאגות נפגשנו עם “יוני אינסטלטור”, מומחה ובעל ניסיון בנושא איתור נזילות , וממנו שמענו מהם שלושת השיטות המומלצות לתיקון ביוב ללא הרס.

איתור הבעיה וקבלת החלטה על התיקון

ברגע שנדמה שישנה בעיה בביוב זה הזמן לבצע בדיקה. ריח רע שעולה מהביוב וחוסר יכולת להוריד את המים כלפי מטה (כשהם לא יורדים בכלל או יורדים באיטיות) יהיו סימנים לכך שהגיע הזמן לבצע בדיקה יסודית של המערכת. במקרה זה הדבר הראשון שיש לעשות הוא להבין את הבעיה ובעצם עם מה צריך להתמודד וזאת כדי לבחור את השיטה הטובה ביותר לתיקון.

איתור הבעיה יתבצע על ידי הכנסת אמצעי מתקדם אל תוך המערכת. אפשר לעשות זאת דרך הבית או המבנה הציבורי כשכל קו ביוב יכול להתאים. ישנם שני אמצעים לגלות מה קורה בתוך מערכת הביוב. הראשון הוא סיב אופטי שבקצהו מצלמה והשני הוא רובוט עם מצלמה. שני האמצעים הללו יכולים לחדור דרך האסלה או פתח אחר ושניהם משדרים את הממצאים בזמן אמת.

המצלמה משדרת למסך בחוץ את כל מה שהיא נתקלת בו והאינסטלטור יכול לקבל החלטה כיצד לפעול. תודות למצלמה אפשר לראות באיזו נקודה יש בעיה, האם מדובר בפגיעה בצנרת, האם ישנם שורשים שחדרו פנימה ואולי בחפצים שמסיבה כלשהי נתקעו בדרך. בהתאם לממצאים אפשר לקבל החלטה מהי שיטת הטיפול היעילה, הזולה והטובה ביותר בטווח הארוך.

שלושת השיטות המומלצות לתיקון ביוב ללא הרס

בסיום תהליך איתור הבעיה אפשר קודם כל להבין האם ניתן לבצע תיקון ביוב ללא הרס ולהחליט מהי הגישה הטובה ביותר לכך. ישנן שלוש שיטות שיכולות להתאים לתיקון הביוב אך לפני היישום שלהן יש לבצע ניקוי יסודי של הצנרת.

בעוד שהסיב האופטי המשמש לאיתור הבעיה יכול רק להעביר מידע, הרובוט מסוגל לנקות את המרחב כולל חיתוך השורשים, ריסוק וסילוק עצמים שונים וקדיחה דרך חפצים גדולים אם יש צורך. פעולות אלו מתבצעות בשליטה מרחוק וללא הרס. בסיום עבודת הניקיון הרובוט ימשיך להיות שימושי באחת מבין שלושת השיטות שנבחרה לתיקון הביוב:

הטלאה הנקראת גם ״פאץ׳״ היא שיטה המתאימה לתיקון של חורים ופגיעות נקודתיות אך משמעותיות לאורך הצנרת. בשיטה זו המטרה היא לכסות את החורים שנוצרו מסיבות שונות ובתנאי שהם לא עולים על גודל של מטר.

יישום השיטה יתבצע בעזרת רובוט כאשר מחדירים באמצעותו מה שנראה כמו בלון אל תוך המערכת כשהוא מתחבר אל האזור הפגוע ובעצם יוצר ״טלאי״ במקום. לאחר מכן מורחים דבק באזור המיועד לטיפול, מנפחים את הבלון והוא נדבק לצנרת וסותם את החור.

ליינר הנקרא גם ״שירוול״ ישמש למערכות שיש בהן חורים רבים. השיטה מזכירה במידה רבה את קודמתה אך כאן ישנו שילוב של חומר פולימרי שמתקשר ובכך נדבק אל דפנות הצינור. בעוד ששיטת ההטלאה מתאימה לחור אחד נקודתי, שיטה זו יכולה לטפל בפגמים רבים.

ברגע שיש יותר מאשר נקודה בעייתית אחת יש לפתור את הבעיה לכל האורך. התוצאה היא צינור שנמצא בתוך צינור. למעשה בסיום העבודה הצינור הפנימי מחליף בשימוש את החיצוני בלי שמוציאים אותו וללא חפירות מורכבות ומתסכלות.

התזה אפוקסית היא השיטה השלישית והיא משמשת כשהשיטות הקודמות לא ניתנות ליישום. הסיבות לבחירה בשיטה זו יכולות להיות בעיית גישה לאזור הבעייתי וחוסר יכולת להדביק עליו חומר באופן בו משתמשים בשיטות הקודמות.

בשיטה זו מתיזים חומר הגנה תוך שימוש ברובוט שמוכנס אל תוך מערכת הביוב בלי ליצור הרס. ההתזה תתאים רק במידה וישנם חורים קטנים באזורים ספציפיים. זהו פתרון נקודתי מצוין שמשאיר את המבנה שלם ומחזיר את הביוב לפעולה תקינה.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
ספר הסודות של הנשיא

Stratfor Worldview

כיצד נראה התדרוך המודיעיני הסודי שמועבר בכל בוקר לנשיא ארה"ב כדי שיוכל לקבל החלטות, ומדוע מרבית נשיאי ארה"ב בכלל לא קיבלו אותו? דיוויד פרייס, שהעביר תדריכים כאלה מטעם הסי-איי-אי, מספר על ספרו החדש

העימות שמסעיר את ארה”ב: מה קורה בפארק הטקסני שעל גבול מקסיקו

יובל גומא

בתגובה לזרם ההגירה הבלתי חוקי לטקסס, החליט מושל המדינה לקחת את העניינים לידיים ולפעול עצמאית, תוך עימות עם משמר הגבול של ארה"ב ועם הנשיא ביידן

פרשנות: התפיסה שהציג הנגבי – לשלטון פלסטיני מתון ברצועת עזה – מנותקת מהמציאות העזתית

יוני בן מנחם

כדי להקים שלטון פלסטיני מתון צריכים לקרות מספר תהליכים שאינם מבשרי טובות

כוחו של הג’וגאד

דינה גורדון

מה אנחנו יכולים ללמוד על יצירתיות מכמה עניים באפריקה?

רשת BBC נאלצה להתנצל לאחר שעיוותה את הודעת דובר צה”ל בנוגע לבית החולים שיפא

יובל גומא

בהודעה המקורית נמסר שצה"ל הכניס לשיפא צוותי רפואה וחיילים דוברי ערבית, אולם מגישת החדשות דיווחה כי צה"ל "שם לו למטרה צוותים רפואיים ודוברי ערבית"

פיצוח קוד הפופולאריות

דינה גורדון

האם מידת הפופולאריות שלנו בגיל יסודי ובתיכון יכולה להעיד על ההצלחה שלנו בחיינו הבוגרים? מתברר שכן, טוען פרופ' מיטש פרינשטיין, מחבר הספר Popular, שחקר את הנושא והגיע למסקנות מעניינות

שתפו: