אביטל פרדו, שותף־מייסד ו־CTO של פאגאיה, השתתף בוועידת ישראל לעסקים של גלובס ושוחח על תהליך ההתבגרות…
תוכן שיווקי | 24 בנובמבר 2025 | תוכן שיווקי | 2 דק׳
החזון של פאגאיה: להפוך לאחר מחברות האשראי הצרכני הגדולות בעולם תוך כעשור
אביטל פרדו, שותף־מייסד ו־CTO של פאגאיה, השתתף בוועידת ישראל לעסקים של גלובס ושוחח על תהליך ההתבגרות שעברה החברה, על השוק התנודתי שבו היא פועלת, ועל תפקיד ה־AI בתעשיית האשראי. הוא הסביר כי פאגאיה פיתחה פלטפורמה שמאפשרת לגופים פיננסיים בעיקר בנקים בארה"ב להפעיל מודלים לקבלת החלטות אשראי, כך שהם מסוגלים לאשר הלוואות שבעבר לא היו מאושרות. החברה מתחברת למערכות הליבה של הבנקים, מפעילה עבורם מודלים מתקדמים, ואף רוכשת את ההלוואות כחלק ממודל וייט־לייבל שמשרת את כל הצדדים.
לאורך השיחה התייחס פרדו לשנים שבהן עברה פאגאיה שינוי משמעותי והפכה לחברה רווחית. הוא הסביר שהפעילות בשוק האשראי הצרכני, שוק גדול ומרובה שחקנים חייבה את החברה לשלב חדש של מקצועיות והתאמה לסטנדרטים של המוסדות הפיננסיים הגדולים. לדבריו, המעבר מהגדרה של "יוניקורן" לחברה טכנולוגית פיננסית יציבה התרחש במקביל לשינויי השוק, מה שחייב לאזן בין צמיחה מהירה לבין התמודדות עם תנאי מאקרו מורכבים.
פאגאיה, כך אמר, מגיעה כיום להכנסות של מעל מיליארד דולר ותזרים חיובי, לצד צבר לקוחות המבטיח המשך צמיחה. חלק מהלקוחות מסתמכים על המערכת שלה כאחראית ל־10% עד 30% מהכנסותיהם נתון שממחיש את ההשפעה העסקית של הפלטפורמה. פרדו ציין כי ארגונים גדולים לא יבחרו לעבוד עם ספק טכנולוגי שאין להם ביטחון ביכולתו לייצר שינוי משמעותי לאורך זמן, ולכן החברה השקיעה בשיפור תשתיות, תהליכים ומודלים. לכתבה המלאה לחצו כאן.
AI כמנוע צמיחה: שינוי תפיסתי בשוק האשראי
פרדו התייחס בהרחבה לשוק התנודתי של השנים האחרונות. לדבריו, פאגאיה ביצעה התאמות כדי לפעול גם כאשר השוק נע בין צמיחה להאטה. אחת ההחלטות המשמעותיות הייתה להעביר את מקור ההכסנה מהמשקיעים אל המלווים, שינוי שהעניק לחברה יציבות תפעולית וכלכלית. במקביל, החברה שמרה על אסטרטגיה שמאפשרת לה להמשיך לצמוח גם בסביבות מאתגרות.
בנוסף, פרדו דיבר על ההחלטה להפוך לחברה ציבורית. הוא הסביר שהמהלך נועד להידמות ללקוחות – שרבים מהם חברות ציבוריות – ולספק שקיפות ונראות. וכי המהלך יצר ערך ממשי, בין היתר בזכות הדיאלוג המתמשך עם משקיעים.
לגבי עולם ה־AI הרחב, פרדו טען שהמירוץ הנוכחי סביב החומרה הוא רק השלב הראשון, וכי היתרון האמיתי ייווצר בשכבות גבוהות יותר של התוכנה. הוא התייחס לשוק המודלים הגדולים, שאחרי השקת ChatGPT הוביל לשורה של מודלים דומים מבחינת יכולות, בעיקר משום שהם נשענים על מאגרי מידע דומים. בשנים הקרובות, העריך, יתחיל להתגבש פער טכנולוגי בין החברות, בין אם בזכות אינטראקציה מתקדמת ובין אם בזכות שילוב טוב יותר בין חומרה לתוכנה.
פרדו סיכם בהתייחסות לתוכניות העתיד של פאגאיה. החברה פועלת כיום בארבעה מתוך 15 ורטיקלים של אשראי צרכני, והיא מתכננת להרחיב את הפעילות גם לתחום הרכב. מהלך זה יאפשר לעבוד עם לקוחות קיימים על מוצרים חדשים, גישה שלדבריו יעילה יותר, זולה יותר, ומחזקת את מערכת היחסים בין המלווים ללקוחותיהם. אם התוכנית תתממש בהיקפים גדולים, פרדו מאמין שפאגאיה תוכל בתוך כעשור להפוך לאחת מחברות האשראי הצרכני הגדולות בעולם.
אביטל פרדו | צילום: פאגאיה
תוכן נוסף עבורך
-
התפרצות של מחלה בדרכי הנשימה ממשיכה להתפשט בסין
קרן זריהן | 11:29 | 31.01.24
-
נתניהו ללוחמים בצפון: "המלחמה נמשכת עד הסוף. כה"
צוות מגזין אפוק | 07:59 | 25.12.23
-
שר האנרגיה אלי כהן: "מדינת ישראל לא תהיה בעלטה"
קרן זריהן | 22:35 | 20.06.24
-
למעלה מ-240 מחבלים נעצרו: צה"ל השלים מבצע לסיכול טרור בבית החולים "כמאל עדואן" בג'באליה
קרן זריהן | 19:17 | 29.12.24
-
גזור ושמור: חשיבה יצירתית – השיטות למציאת פתרונות
רקפת תבור