כניסה
הרשמה לניוזלטר

חוקרים מאוניברסיטת קולורדו השתמשו בבינה מלאכותית כדי לזהות נהמות פילים בקניה ולפענח את משמעותן

רקפת תבור | 11 בספטמבר 2023 | חדשות | 1 דק׳

מחקר חדש טוען כי פילים, כמו בני אדם, קוראים לחבריהם בשמות ספציפיים

מחקר חדש שפורסם בסוף אוגוסט 2023 (וטרם עבר ביקורת עמיתים) על ידי קבוצת שותפים בין-לאומית בהובלת חוקרים מאוניברסיטת מדינת קולורדו בארה"ב, טוען כי פילים מייצרים נהמות בתדרים שהאוזן האנושית אינה קולטת כדי לאתר וליצור קשר עם בני להקה הנמצאים מחוץ לטווח של קשר עין, במרחק של עד קילומטרים ספורים. חשוב מכך, החוקרים טוענים כי הנהמות כוללות לעתים שמות של חבר להקה ספציפי שפיל מסוים מעוניין לקרוא לו.

בדרך כלל פילים משקיעים זמן רב בחיפוש אחר מזון, אך כדי להימנע מתחרות עם חבריהם ללהקה הם מעדיפים לערוך את החיפושים האלו לבד. רק מדי פעם הם נפגשים שוב. במחקר הנוכחי הוקלטו קולות שמשמיעים פילים בסוואנה שבקניה. החוקרים ניתחו את קולות הנהמה (Rumble) שלהם – קולות בתדרים אינפרה-סוניים שהאוזן האנושית אינה מסוגלת לשמוע. מרבית הקולות שהוקלטו תאמו לקריאות השמחה המוכרות מרגעי המפגש.  

החוקרים למדו לזהות גם סוג חדש של נהמות, המושמעות דווקא כשחברי הלהקה מרוחקים אלו מאלו, בשלב חיפוש המזון. מתברר שכ-20 אחוז מהקריאות משמשות כדי לוודא היכן נמצא חבר ספציפי בלהקה. אחד הפילים קורא לו בשמו והוא, ורק הוא, מגיב לקריאה. באמצעות שימוש בבינה מלאכותית, זיהו החוקרים את הנהמות שייצגו את השמות השונים.

להקת פילים בפארק הלאומי אמבוסלי בקניה | צילום: YASUYOSHI CHIBA/AFP via Getty Images

שתפו: